בעלי הקניונים הציגו מתווה לפתיחה: "הסגירה גורמת לצפיפות בחנויות הפתוחות"

בעלי הקניונים הציגו למשרד הבריאות מתווה לפתיחה תוך בקרה ופיקוח על הנכנסים ומעקב אפידמיולוגי. יו"ר הוועדה ח"כ שאשא-ביטון: "פתיחת חנויות רחוב תוך הגבלת הקניונים – גורמת לצפיפות במקום לפיזור האוכלוסייה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/11/20 16:14 כט בחשון התשפא

בעלי הקניונים הציגו מתווה לפתיחה: "הסגירה גורמת לצפיפות בחנויות הפתוחות"
הקניונים ייפתחו? קניון הדר בירושלים, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בעלי הקניונים הסגורים, הציגו למשרד הבריאות מתווה לפתיחה תוך בקרה ופיקוח, שהוצג היום (ב') בפירוט בוועדת הקורונה בכנסת.

קבינט הקורונה: לאחר שאפשרות הסגר הלילי נדחתה, נבחנת סגירת המסחר החל מ-19:00

לדברי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) פתיחת החנויות אך מולן הגבלת המסחר במקומות ובשעות מסוימות – גורמת לצפיפות במקום לפיזור האוכלוסייה כנדרש. לציבור אין ודאות בעתיד לאן יובילו אותנו שמירת ההנחיות. מפעלי חיים ועסקים רבים – כבר לא יקומו. יש לנהל סיכונים בצורה אחרת, ופתיחת אפשרויות נוספות – תשחרר צווארי-בקבוק". לדבריה, אם הכרחי סגר – הרי שיש לפצות באופן מלא את בעלי העסקים. 

נציג המל"ל בוועדת הקורונהצילום: ערוץ כנסת

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, התייחס למרכזי המסחר, ולדבריו "מקדם התחלואה עולה ולכן לא נוכל להמליץ על פתיחת תחומים נוספים, כמו הקניונים. אנו מקווים שבפעימה הבאה, אם יאפשרו זאת היקפי התחלואה – ייפתחו גם הקניונים". ההנחיות לדבריו, בעלות הגיון רב, ודומות למתרחש במדינות אחרות. "אני מזדהה עמוקות וגם לי קרובי משפחה שנפגעו קשות מהסגר – אך היציאה חייבת מחושבת ומדודה". 

מתווה פתיחת הקניונים שהוצג לוועדה

מתווה פתיחת הקניונים שהוצג לוועדהצילום: דוברות הכנסת

לדעת אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון, חברת נדל"ן שבבעלותה קניונים רבים ויו"ר פורום הקניונים, "הרי ממדי התחלואה לא ירדו אם ייפתח המסחר. יש לפתוח - לפי פתרונות מותאמים להמשכת החיים והעסקים בצד המחלה. 42% מהתל"ג המקומי הוא מצריכה – שרובו נעשה בקניונים". לדבריו, המתווה שהוגש למשרד הבריאות, משלב איזונים והתחשבות בגודל החנות, עם בקרת שהיית הקונה לפי ברקוד. 

איתן בן דוד, המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, סיפר על שיח שניהל עם רבים מהסוחרים ונציגיהם, ואילו שחר תורג'מן, יו"ר התאחדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, דרש "פתיחה מלאה אך זהירה, ותוך התחשבות בגודל החנות לגבי מספר הלקוחות המורשה", כיוון, שלדבריו, בחנויות יצאו כבר 300 אלף עובדים לחל"ת, וכי "הרשת הגדולה ביותר שתהיה בארץ – היא רשת 'קניוני רפאים'". 

מתווה פתיחת הקניונים שהוצג לוועדה

מתווה פתיחת הקניונים שהוצג לוועדהצילום: דוברות הכנסת

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם) הדגיש "סגרתם – תפצו, ואם לא, תמצאו לכך פיתרון", ישראלה מני, סמנכ"לית כלכלה באיגוד לשכות המסחר,  הזהירה כי מענקי המדינה איננה מאפשרים לאזרחים שבחל"ת להתפרנס, ו"התחושה היא שאנו מדברים אל הקירות", חי גאליס, מנכ"ל "ביג", טען כי אין הגיון בהנחיות, ומתוך חוסר-הבנה של המערכת. "כל עולם האופנה והביגוד, אם לא ייפתח בשבוע הקרוב – לא תהיה לו תקומה, כי אין להם יכולת ללוות – ורבים מהם יפשטו את הרגל". הוא הבטיח התניית כניסת לקוחות למרכזי הקניות שלו בבדיקת קורונה. 

מתווה פתיחת הקניונים שהוצג לוועדה

מתווה פתיחת הקניונים שהוצג לוועדהצילום: דוברות הכנסת

שחר תורג'מן, יו"ר התאחדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, אמר בעקבות הדיון: "לאור העובדה שקבינט הקורונה שהתכנס אתמול שוב לא קיבל אף החלטה אופרטיבית, אנחנו חוזרים וקוראים לממשלת ישראל לקבל את ההחלטה הנכונה וההגיונית ביותר: פיתחו את כל המסחר לאלתר.
כך נבטיח פיזור של כל הקונים בישראל על פני אלפי נקודות מכירה. אנו מפצירים בממשלת ישראל לפתוח את המסחר עד השעות הקטנות של הלילה, כך יתאפשר פיזור של הלקוחות ותימנע התקהלות מיותרת. בצורה זו גם תאפשרו לרשתות ולעסקים להחזיר את העובדים מחל"ת ותאפשרו ל350,000 משפחות לשוב להתפרנס בכבוד. פתחו את כל המסחר עכשיו ויפה שעה אחת קודם".


להורדת הקובץ  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן