דנמרק הודיעה: "קורונת החורפנים" ככל הנראה נכחדה

משרד הבריאות הדני הודיע כי מאז ה-15 בספטמבר לא נרשמה הדבקה בקורונה מחורפנים. הממשלה בדנמרק הורתה על השמדתם של למעלה מ-16 מיליון חורפנים בשל החשש מהדבקה במוטציה חדשה של קורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/20 14:13 ג בכסלו התשפא

דנמרק הודיעה: "קורונת החורפנים" ככל הנראה נכחדה
חורפן, צילום: shutterstock

קורונה אחת מאחורינו, כנראה. משרד הבריאות של דנמרק הודיע הבוקר (ה') כי המוטציה של הקורונה, שנקראה 'קורונת החורפנים' על שם החיה שנשאה אותה, החורפן. על פי ההודעה, המרכז למחלות מדבקות בדנמרק ערך מחקר, ומאז ה-15 בספטמבר לא התגלתה אף הדבקה מבעל חיים לאדם בנגיף.

בהלת החורפנים: חשש כי בני אדם נדבקו במוטציה חדשה של קורונה

ממשלת דנמרק הורתה, לאחר הדיווחים על גילוי המוטציה, להשמיד למעלה מ-16 מיליון חורפנים, אותם מגדלים ברחבי העולם, אך בעיקר בדנמרק, בחוות, למטרות שימוש בפרוותיהן. על אף הביקורת הרבה בדנמרק ובעולם על ההחלטה, אמרה ראש ממשלת דנמרק, מדה פרדריקסן, הביעה צער על ההחלטה אך אמרה כי אין לממשלה ברירה: "יש לנו אחריות גדולה כלפי האוכלוסייה שלנו, אך עם המוטציה שנמצאה כעת, יש לנו אחריות גדולה עוד יותר גם לשאר העולם".

במשרד הבריאות בדקו לפני כשבועיים חשד כי שלושה ישראלים ששבו מדנמרק נדבקו בזן החדש של הנגיף. על פי דיווח ב'כאן' השלושה שבו מדנמרק ואומתו כחיוביים, ובשל החשש מהתפשטות המוטציה החדשה בדנמרק הוחלט לבדוק את הדגימות שלהם, כדי לוודא האם מדובר במוטציה המדוברת.


(תדרוך הממונה על בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, בשבוע שעבר)

ממשרד הבריאות אמרו אז כי "בכל דנמרק ידוע כרגע על מספר חולים מועט שנגוע במוטציה והם מבודדים. הסבירות שהגיע חולה הנושא את המוטציה לישראל נמוכה. יחד עם זאת אנו נוקטים במשנה זהירות".

עוד נמסר כי "משרד הבריאות יחד עם פיקוד העורף הוציא רשימת נוסעים שחזרו מדנמרק ויוצר עמם קשר מהבוקר לביצוע דיגום מיוחד לקורונה ובדיקת המוטציה. עד לקבלת התוצאות הנוסעים מדנמרק מתבקשים להכנס לבידוד - דנמרק נכנסה לרשימת הארצות האדומות המחייבות בידוד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן