בהלת החורפנים: חשש כי בני אדם נדבקו במוטציה חדשה של קורונה

במשרד הבריאות חוששים כי שלושה ישראלים שחזרו ארצה נדבקו במוטציה של הנגיף, שעבר מהחיה דמוית הסמור: "הסבירות שהגיע חולה הנושא את המוטציה לישראל נמוכה, נוקטים במשנה זהירות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/11/20 13:34 כב בחשון התשפא

בהלת החורפנים: חשש כי בני אדם נדבקו במוטציה חדשה של קורונה
חורפן, צילום: shutterstock

האם זן חדש של נגיף הקורונה הגיע לישראל? בחוות חורפנים - חיה ממשפחת הסמוריים, שמשתמשים בפרוותה לביגוד - בדנמרק התגלתה מוטציה חדשה של נגיף הקורונה, ועל פי החשד בני אדם נדבקו בה לאחר שבאו במגע עם בעל החיים.

גמזו: "תכנית הרמזור תידחה לפחות בשבועיים"

במשרד הבריאות בודקים היום (ב') חשד כי שלושה ישראלים ששבו מדנמרק נדבקו בזן החדש של הנגיף. על פי דיווח ב'כאן' השלושה שבו מדנמרק ואומתו כחיוביים, ובשל החשש מהתפשטות המוטציה החדשה בדנמרק הוחלט לבדוק את הדגימות שלהם, כדי לוודא האם מדובר במוטציה המדוברת.


(תדרוך הממונה על בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמש)

בשבוע שעבר פורסם כי דנמרק תסגור את כל חוות החורפנים במדינה, ותמית את כל החיות השוכנות בהן, בשל החשש מהמוטציה. פרוות החורפן לביגוד, בעיקר ביגוד חורף - מעילים, צעיפים וכו' - ובשל כך מחירה גבוה במיוחד.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לדיווח כי "בכל דנמרק ידוע כרגע על מספר חולים מועט שנגוע במוטציה והם מבודדים. 
הסבירות שהגיע חולה הנושא את המוטציה לישראל נמוכה. יחד עם זאת אנו נוקטים במשנה זהירות".

עוד נמסר כי "משרד הבריאות יחד עם פיקוד העורף הוציא רשימת נוסעים שחזרו מדנמרק ויוצר עמם קשר מהבוקר לביצוע דיגום מיוחד לקורונה ובדיקת המוטציה. עד לקבלת התוצאות הנוסעים מדנמרק מתבקשים להכנס לבידוד - דנמרק נכנסה לרשימת הארצות האדומות המחייבות בידוד".