גני חיות ו"איים ירוקים": הממשלה אישרה את ההקלות החדשות

שרי הממשלה אישרו את החלטות קבינט הקורונה בנוגע לפתיחת גני החיות ולאיים הירוקים באילת וים המלח. אמש - 780 מאומתים חדשים, שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-1.7%

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/11/20 07:56 ג בכסלו התשפא

גני חיות ו"איים ירוקים": הממשלה אישרה את ההקלות החדשות
גן החיות התנ"כי. ייפתח, צילום: פלאש 90

שרי הממשלה אישרו הלילה (ה') במשאל טלפוני את ההחלטות האחרונות של קבינט הקורונה על ההקלות הבאות במשק, כחלק מהיציאה המתמשכת מהסגר. ההחלטות נגעו לאישור פתיחת לימודים במוסדות חינוכיים שלא ניתן לקיים בהם לימודים מקוונים, פתיחת גני החיות ופירוט סדרי פתיחת ה"איים הירוקים" בים המלח ובאילת.

פרופ' אש: הטלת סגר בהגעה ל-2,000 נדבקים ביום

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני התחלואה. אמש אומתו כחיוביים לקורונה 780 בני אדם, מתוך 46,385 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.7%, עלייה של שתי עשיריות האחוז מאתמול. נכון להבוקר יש בישראל 8,381 נשאים וחולים פעילים, מספר שנמצא במגמת עלייה קלה בימים האחרונים, אחרי שהיה בירידה מתמדת מאז הסגר בחגים.

נכון להבוקר מאושפזים בבתי החולים 517 חולי קורונה, מתוכם 304 חולים שמצבם מוגדר קשה, ו-138 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו 2,739 בני אדם כתוצאה מנגיף הקורונה ומסיבוכיו, ארבעה בני אדם נפטרו ביממה האחרונה.


(נתניהו על החיסונים)

החלטות קבינט הקורונה שאושרו הבוקר

א. חינוך

1. ניתן לקיים הכשרה מעשית או לימודים מעשיים במוסד להשכלה או להכשרה מקצועית שלא ניתן לקיים בו לימודים מקוונים בשל צורך בציוד או תשתיות החיוניים ללימודים.

2. לאפשר לעד 10% מהתלמידים באותם מוסדות גישה לתשתית או ציוד חיוני לצורך השתתפות בלימוד מקוון.

3. הלימודים יהיו בקפסולות קבועות כאשר אנשי הצוות יוכלו לבצע תחלופה של עד שלוש קבוצות.

4. קיום פעילות בשטח פתוח של איש צוות עם עד 19 תלמידים, כולל מסייע לתלמיד הזקוק לכך. יודגש: מסייע ייחשב במניין המשתתפים המקסימלי בפעילות.

ב. ניתן יהיה לפתוח את גני החיות ברחבי הארץ.

ג. האיים הירוקים באילת ובים המלח

1. באזורים אלה יופעלו:
- בתי אוכל בשטח פתוח במתכונת של ישיבה במקום, עם מספר אנשים שלא יעלה על 50;
- אטרקציות תיירותיות בשטח פתוח, בתנאי "תו סגול" הקבועים בתקנות;
- מסחר בחנויות רחוב ומרכזי קניות פתוחים, עם תפוסה של אדם לכל 7 מ"ר ולכל היותר עד 20 אנשים.

2. לעניין הפעלת חדרי אוכל ובריכות במתקני אירוח המיועדים לאורחי מתקן האירוח: תפוסה של עד 50% מהתפוסה המותרת בחדר האוכל ובמי בריכת השחייה – מספר אנשים שלא יעלה על יחס של אדם לכל 6 מ"ר.

3. תקבע עבירה על אי-קביעת מנגנון לוויסות מספר השוהים בעסקים הפועלים באזור תיירות מיוחד (שהקנס בגינה הוא 2,500 ₪) וכן עבירה על הפעלת בית אוכל במבנה ולא בשטח פתוח (עם קנס של 5,000 ₪). לגורמים המוסמכים לאכיפה יהיו סמכויות אכיפה גם ביחס לעסקים באזור תיירות מיוחד.

הטלת סגר - באלפיים נדבקים ליום

ממונה המאבק בקורונה החדש, פרופ' נחמן אש, ממליץ על הטלת סגר ברגע שכמות הנדבקים היומית תגיע ל-2,000 ביום. ומקדם הדבקה יהיה גבוה מ-R=1. כך פורסם אמש (ד') בכאן 11. לפי התוכנית שהציג הפרויקטור בפני בכירי משרד הבריאות, היציאה מהסגר תעשה רק ב-500 נדבקים ליום.

כאשר אתמול התגלו 780 מאומתים חדשים, והתחלואה נמצאת במגמת עלייה, משמעות הדבר היא כי קיים סיכוי סביר שבתוך מספר שבועות, יוטל סגר שלישי בשל המלצת משרד הבריאות. בכירים במשרד הבריאות אמרו לכאן חדשות כי אם תימשך העלייה בתחלואה בימים הקרובים, בשבוע הבא תישקל מחדש ההחלטה על החזרת תלמידי כיתות ה'-ו' לבתי הספר שצפויים לחזור ללימודים ביום שלישי הקרוב.