חברת התעופה של אבו דאבי ממליצה על טיול בישראל וכללה איור של בית המקדש

במסגרת פתיחת קווי התעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות חברת התעופה איתיחאד איירווייז הוציאה פרסומת לחופשה בישראל. הפרסומת כוללת המלצה לאכול סביח לטייל בתל אביב וירושלים, כשברקע מופיע בית המקדש השני

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/20 08:38 ב בכסלו התשפא

חברת התעופה של אבו דאבי ממליצה על טיול בישראל וכללה איור של בית המקדש
בית המקדש בסרטון ההסברה של חברת איתיחאד איירווייז, צילום: צילום מסך

בישראל ובאיחוד האמירויות חוגגים את הסכם השלום בין המדינות, ואיתן את פתיחת השמיים המאפשרת לישראלים לראשונה לבקר בממלכה. גם באיחוד האמירויות שמחים על היעד התיירותי החדש, וחברת התעופה איתיחאד איירווייז, מאבו דאבי, הוציאה סרטון הסברה ההמליץ ללכת ליעד החדש. 

בסרטון מציגה דיילת של החברה את מדינת ישראל ואת היעדים בהם אפשר לבקר, אם תצטרפו לטיסה שמוציאה החברה בתאריך 28 במרץ 2021. הסרטון מלווה באיורים צבעוניים המציגים את ישראל כיעד צבעוני שכדאי לבקר בו. הדיילת ממליצה לבקר במספר מקומות בישראל, בהם חופי תל אביב וים המלח, וגם לאכול סביח, יעד נוסף בו מומלץ לבקר היא ירושלים העתיקה. כאשר הדיילת מספרת על ירושלים ניתן לראות ברקע איור שתחתיו כתוב "בית המקדש השני", ושום אזכור במקביל למסגד אל עקצא. 

אלא שברשתות החברתיות הגולשים הערבים לא אהבו את היחס האוהד שמקבלת ישראל נחברת התעופה. כאשר התגובות העיקריות הן ש"לא קוראים לה ישראל קוראים לה פלסטין", התגובות הנזעמות הובילו את החברה להוריד את הסרטן הספציפי מעמוד הפייסבוק שלה. על אף שהסרטןו עורר מחלקות בקרב הציבור הערבי, החברה ממשיכה בפרסום על הסכם השלום וההזדמנות לטוס לישראל ולטייל בה.