משרד הבריאות מזהיר: "אם מגמת התחלואה לא תשתנה - סגר נוסף יוטל לפני חנוכה"

העלייה החוזרת בנתוני התחלואה, מביאה עמה את החשש להתפרצות של גל תחלואה נוסף ואיתו סגר כבר בשבועות הקרובים. בכיר במשרד הבריאות: "הפתיחה המחודשת אמנם איטית יותר, אבל היא מהירה יותר ממה שמשרד הבריאות ביקש"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 18/11/20 07:46 ב בכסלו התשפא

משרד הבריאות מזהיר: "אם מגמת התחלואה לא תשתנה - סגר נוסף יוטל לפני חנוכה"
ארכיון, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ישראל עוד נמצאת בשלבי יציאה מן הסגר השני, כאשר באופק כבר תוכנן חזרתן של עוד כיתות לבתי הספר. אך במקביל חוזרת עליית התחלואה עם למעלה מ-800 מאומתים חדשים ביום ומקדם הדבקה 1, מה שמוביל את בכירי משרד הבריאות להחזיר את ישראל כמה שלבים אחורה. בראיון לישראל היום, בכירים מן המשרד מודאגים ממצב התחלואה וסוברים אף להחזיר את ישראל לסגר נוסף, על מנת למנוע התפרצות של גל נוסף.

"אנחנו נמצאים היום שוב במצב מסוכן מאוד בכל הנוגע להתפרצות המגיפה" אומר בכיר ממשרד הבריאות. "לפי נתוני ההדבקה החדשים, חזרנו מחדש ל־900-800 נדבקים ביום ומקדם ההדבקה עולה כבר לרמה של 1 ומעלה. זה עלול להביא מהר מאוד להתפרצות מואצת, נרחבת וקשה של המגיפה". לפי הבכיר מהמשרד מציאות זו "עלולה לגרור אותנו למצב שבו נהיה חייבים להטיל הגבלות חדשות וסגר כבר בחנוכה ואולי אפילו עוד קודם לכן".

עוד הוסיף: "נכון שאנחנו עכשיו בעיצומה של הפתיחה המחודשת של המשק ומערכת החינוך, אבל הפתיחה הזו אמנם איטית יותר מהיציאה הפזיזה שהייתה אחרי הסגר הראשון, אבל היא מהירה יותר ממה שמשרד הבריאות ביקש ודרש אחרי הסגר השני". לפי הבכיר במשרד ישנו פער בין הדיונים במשרד לבין מה שקורה בישיבות הקבינט: "ראשי המשרד נכנעים בניגוד מוחלט למה שהם אומרים בישיבות פנימיות. משרד הבריאות הזהיר מראש שפתיחה מהירה מדי תגרור עליה מחודשת ברמת הקורונה ואנחנו רואים את זה עכשיו במו עינינו״. 

כזכור לפני יומיים, קבינט הקורונה קיבל  שורת החלטות לגבי המשך ההקלות על המשק ועל מערכת החינוך, ומנגד החמרות בהגבלות על הערים והיישובים בהם התחלואה גבוהה. הכוללת גם פתיחת הלימודים בכיתות ה'-ו' - ביום שלישי הבא, פתיחת הלימודים בכיתות י"א-י"ב ב-1.12, פיילוט לפתיחת הקניונים ופתיחת מרכזי הקניות הפתוחים שהחלה אמש. בנוסף במשרד הבריאות אף יצאו למכרז לרכישת 20 מיליון מזרקים ומחטים, שישמשו למתן החיסונים.