קבינט הקורונה צפוי לאשר: כיתות ה'-ו' ייפתחו

ישיבת קבינט הקורונה החלה, על רקע הדיווח כי הלימודים בכיתות ה'-ו' ייפתחו בשבוע הבא, וכן מרכזי הקניות הפתוחים - בערים הירוקות. בערים הכתומות יוטל סגר לילי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/11/20 17:37 כט בחשון התשפא

קבינט הקורונה צפוי לאשר: כיתות ה'-ו' ייפתחו
לימודים בצל הקורונה, צילום: shutterstock

קבינט הקורונה מתכנס הערב (ב') וצפוי לאשר שתי הקלות מרכזיות, לצד החמרת ההגבלות בערים בהן התחלואה גבוהה. ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ סיכמו כי מרכזי הקניות הפתוחים, כמו 'ביג' ודומיו, ייפתחו - בערים הירוקות בלבד.

בעלי הקניונים הציגו מתווה לפתיחה: "הסגירה גורמת לצפיפות בחנויות הפתוחות"

בנוסף, שרי הקבינט צפויים לאשר את חזרת הלימודים בכיתות ה' ו-ו', שייפתחו ביום שלישי הבא. בשבוע לאחר מכן צפויים לשוב ללימודים תלמידי כיתות י"א ו-י"ב. מוקדם יותר אמר שר החינוך, יואב גלנט, כי "כל עוד זה תלוי בי, אפשר לפתוח דיפרנציאלית את מערכת החינוך במתווה של חצאי כיתות, מכיתות ג' ו-ד' לסירוגין - ואם רואים עלייה בתחלואה אפשר מיד לסגור".

בנוסף, ידונו השרים בהטלת סגרים בערים בהן התחלואה גבוהה - כתומות ואדומות. ההצעה היא להטיל סגרים מחמירים על הערים המוגדרות אדומות, וכן להטיל סגרים ליליים על הערים הכתומות, הצעה בעייתית מבחינה משפטית.


(נתניהו על החיסון של חברת 'מודרנה')

בנוסף, ייתכן כי השרים ידונו בהצעה לפתוח את הקניונים, בכפוף למתווה מחמיר שיגובש על ידי בעלי הקניונים, אך נראה כי הסיכוי שהדבר יאושר קלוש. יש לציין שמוקדם יותר הציגו נציגי הקניונים בוועדת הקורונה מתווה לפתיחה, כולל חוות דעת רפואית בנושא הפתיחה.

חברת מודרנה הכריזה: החיסון שלנו לקורונה יעיל ב-94.5 אחוזים

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה בוועדה כי פתיחת החנויות אך מולן הגבלת המסחר במקומות ובשעות מסוימות – גורמת לצפיפות במקום לפיזור האוכלוסייה כנדרש. לציבור אין ודאות בעתיד לאן יובילו אותנו שמירת ההנחיות. מפעלי חיים ועסקים רבים – כבר לא יקומו. יש לנהל סיכונים בצורה אחרת, ופתיחת אפשרויות נוספות – תשחרר צווארי-בקבוק". לדבריה, אם הכרחי סגר – הרי שיש לפצות באופן מלא את בעלי העסקים. 

שחר תורג'מן, יו"ר התאחדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, אמר בעקבות הדיון: "לאור העובדה שקבינט הקורונה שהתכנס אתמול שוב לא קיבל אף החלטה אופרטיבית, אנחנו חוזרים וקוראים לממשלת ישראל לקבל את ההחלטה הנכונה וההגיונית ביותר: פיתחו את כל המסחר לאלתר.
כך נבטיח פיזור של כל הקונים בישראל על פני אלפי נקודות מכירה. אנו מפצירים בממשלת ישראל לפתוח את המסחר עד השעות הקטנות של הלילה, כך יתאפשר פיזור של הלקוחות ותימנע התקהלות מיותרת. בצורה זו גם תאפשרו לרשתות ולעסקים להחזיר את העובדים מחל"ת ותאפשרו ל350,000 משפחות לשוב להתפרנס בכבוד. פתחו את כל המסחר עכשיו ויפה שעה אחת קודם".