כתבת CNN השוותה את טראמפ לנאצים והתנצלה

כריסטיאן אמנפור אחת מן המגישות הבכירות בערוץ, ערכה השוואה בין ממשל טראמפ לליל הבדולח. בישראל וביהדות ארה"ב גינו את ההשוואה, שהביאה להתנצלות המגישה: "לא הייתי צריכה להשוות בין שני הדברים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/11/20 10:59 א בכסלו התשפא

כתבת CNN השוותה את טראמפ לנאצים והתנצלה
כריסטיאן אמנפור מתנצלת על ההשוואה, צילום: צילום מסך

רבים בארצות הברית עוד חוגגים את נצחנו של ג'ו ביידן על הנשיא דונלד טראמפ, וראו זאת הזדמנות להשוות את תקופת טראמפ כתקופה אפלה בהיסטוריה האמריקנית. מי שגם לא יכולה להתאפק מההשוואה היא כריסטיאן אמנפור מגישה בכירה בערוץ CNN, שהשוותה את ממשל טראמפ ללא פחות מ"ליל הבדולח". ההשוואה קיבלה גינוי בקהילה היהודית בארצות הברית ובמשרד החוץ הישראלי שדרש מהערוץ לפרסם התנצלות, שבסופו של דבר הגיעה.

בסוף השבוע האחרון, אמנפור נשאה מונולוג עם ההשוואה המקוממת: "השבוע, לפני 82 שנים, אלו היו הנאצים שירו את יריית האזהרה הראשונה בתקופה האפלה של ההיסטוריה האנושית, שהובילה לרצח עם של זהות שלמה. בכך הם גם הובילו לשרפת ספרים ומתקפה על העובדות, הידע, ההיסטוריה והאמת". ואז עברה להשוואה: "לאחר ארבע שנים של מתקפה על אותם ערכים בתקופה המודרנית על ידי דונלד טראמפ, הצוות של ביידן והאריס מבטיח להשיב את הנורמות, כולל החזרת האמת".

בערוץ קיבלו את הטענות והמגישה פרסמה התנצלות על דבריה: "ליל הבדולח שהתרחש לפני 82 שנים הוא אירוע שהחל את זוועות השואה. בתוכניתי ציינתי את ההתקפות של הנשיא טראמפ על ההיסטוריה, העובדות והאמת. לא הייתי צריכה לקשר בין האירועים". עוד אמרה: "משנתו של היטלר והוא עצמו הם יחידים בהיסטוריה. אני מתחרטת על הכאב שהדברים שלי גרמו. הנקודה שרציתי להדגיש היא כי הדמוקרטיה יכולה לחמוק וכי אנחנו חייבים לשמור עליה בקנאות".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' מסרה בתגובה להתנצלות: "היכולת לבקש סליחה היא מעלה גדולה.בתחילת השבוע פניתי לרשת CNN בקריאה למגישה כריסטיאן אמנפור להתנצל על ההשוואה שעשתה בין ליל הבדולח לממשל טראמפ. הבוקר קיבלנו את תגובתם עם התנצלותה של המגישה. בהתנצלות זו רשת CNN הראתה שהיא עומדת בצד הנכון של ההיסטוריה במאבק נגד השיח האנטישמי בתקשורת וברשת. נמשיך לשמור על כבוד זיכרון השואה בכל מקום בעולם".