שבע שנות מאסר נגזרו על תושב עוטף עזה שהורשע בהעברת סחורות לחמאס

שבע שנות מאסר וקנס כספי נגזרו על מיכאל פרץ, תושב מושב מבטחים בעוטף עזה, שהורשע בהברחת סחורה לארגון הטרור. לפי התביעה, ידע פרץ על כך שהסחורה מגיעה לידי חמאס ולמרות זאת המשיך במעשיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/20 09:39 א בכסלו התשפא

שבע שנות מאסר נגזרו על תושב עוטף עזה שהורשע בהעברת סחורות לחמאס
העברת סחורות במעבר כרם שלום. , צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

שבע שנות מאסר וקנס של 200 אלף שקלים נגזרו הבוקר (ג') על מיכאל פרץ, בן 37, תושב עוטף עזה ממושב מבטחים, שהורשע בהעברת סחורות לארגון הטרור חמאס. ‏פרץ הורשע בכך שהבריח לעזה, "ללא תיאום וללא היתר, סחורה שהעברתה לעזה הייתה טעונה תיאום או היתר". בנוסף נגזרו עליו 26 חודשי מאסר על תנאי.

בית המשפט מתח ביקורת חריפה על התנהלותו של פרץ. הוא הורשע בביצוע עבירות רבות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש טרור, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות של הלבנת הון והונאת נושים. יחד עם זאת, פרץ זוכה ממספר סעיפים בכתב האישום שהוגש נגדו.

כתב האישום מציין כי במסגרת העסקים של פרץ, הוא הסווה את הסחורות, קיבל תשלום במזומן, לא ניהל ספרים כחוק, העלים עסקאות מרשויות המס, הנפיק חשבוניות פיקטיביות, רשם הוצאה כוזבת בספריו, ניכה מס תשומות שלא כדין, הפר חובות ואיסורים שחלו עליו כפושט רגל, הונה נושים והלבין הון. יחד עם זאת ובזמן שפעל במסגרת ניהול העסקים עם גורמי טרור וגרף לכיסו רווחים גבוהים, ביקש פרץ מבית המשפט להכריז עליו כפושט רגל, והציג עצמו כחדל פירעון על ידי הסתרת נכסים שהיו בבעלותו, כקביעת בית המשפט.

טענותיו של פרץ נדחו בידי בית המשפט, שציין כי "הדברים נמסרו מפיו מרצון חופשי וללא שהופעל עליו לחץ שאינו במסגרת החוק". בחודש פברואר האחרון, וכחלק מתביעה אזרחית, חייב בית המשפט המחוזי את מיכאל פרץ, לשלם לרשויות המס בגין העלמת עסקאות בסכומים של כ-8 מיליון שקלים.