הותר לפרסום: מנהרת טרור נחשפה בגבול הרצועה

צה"ל התיר לפרסום כי בגבול הרצועה, סמוך לחאן יונס, אותרה מנהרת טרור שחדרה לתוך שטח ישראל. בצה"ל אומרים כי המנהרה נתקלה במכשול התת-קרקעי הסמוך לגבול ולא היוותה איום

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/10/20 18:59 ב בחשון התשפא

הותר לפרסום: מנהרת טרור נחשפה בגבול הרצועה
תוואי המנהרה שנחשפה, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר הערב (ג') לפרסום כי צה"ל איתר וחשף היום מנהרת טרור, אשר חדרה לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה, במרחב חאן יונס.

התוואי אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן, והודות ליכולות הטכנולוגיות והאיסופיות של המכשול בגבול רצועת עזה. המנהרה לא חצתה את המכשול התת-קרקעי ולא היוותה איום ליישובים במרחב.


 
בעקבות אינדיקציה שעלתה במכשול, שנבנה בגבול רצועת עזה לאורך השנים האחרונות ובנייתו מושלמת בימים אלו, כוחות הנדסיים של צה"ל פעלו היום במרחב הגדר ואיתרו את מנהרת הטרור.

כוחות צה"ל בעבודות לחישוף המנהרה

כוחות צה"ל בעבודות לחישוף המנהרהצילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל בעבודות לחישוף המנהרה

כוחות צה"ל בעבודות לחישוף המנהרהצילום: דובר צה"ל

בצה"ל אומרים כי ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל.

שר הביטחון בני גנץ אמר בעקבות חשיפת המנהרה כי "גם בימים שנראה שהדרום שקט- מתחת לפני השטח ארגוני הטרור ממשיכים במאמציהם לפגוע באזרחי ישראל ובריבונותה. כוחות צה"ל פועלים בנחישות מול איומי הטרור, וגילו היום מנהרת טרור משמעותית שחדרה לשטח ישראל אך לא חצתה את המכשול שהקמנו.
גילוי המנהרה הוא עדות ליכולות המודיעיניות והטכנולוגיות של צה"ל- שימשיך לפעול מול האיומים ולפגוע ביכולות ארגוני הטרור בזמן ובמקום שאנחנו נחליט".

המנהרה שנחשפה

המנהרה שנחשפהצילום: דובר צה"ל