מפגינים התעמתו עם המשטרה בדרך לירושלים, 18 נעצרו

כמאתיים בני אדם עלו בשיירה מתל אביב להפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים, עימותים נרשמו בין השוטרים למפגינים, 18 נעצרו, כביש 1 נחסם לסירוגין

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/11/20 17:29 כז בחשון התשפא

מפגינים התעמתו עם המשטרה בדרך לירושלים, 18 נעצרו
עימותים בין המשטרה למפגינים בכביש 1, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוצאי שבת הגיע, וההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו מתחדשות. עוד לפני ההפגנה הקבועה הצפויה מול בית ראש הממשלה בירושלים הערב (מוצ"ש), התקיימה צעדה של כמאתיים מפגינים לכיוון ירושלים, באזור מחלף חמד שבכביש העולה לבירה. עימותים התפתחו בין המשטרה לבין הצועדים, ובמשטרה הודיעו כי 18 בני אדם נעצרו.

"המפגינים החלו בתהלוכה תוך שהם מהווים סיכון לחייהם ולחיי משתמשי הדרך, לא נשמעים להוראות השוטרים וחלקם אף מתעמתים עימם". נמסר בהודעת המשטרה. "השוטרים נאלצו לחסום את כביש 1 לכיוון מזרח, כדי לשמור על בטיחותם וביטחונם של המפגינים שצועדים במרכז הכביש תוך שיבוש התנועה ולא נשמעים להוראות המשטרה. המשטרה הקימה כמה מחסומים במטרה לבלום את התקדמות המפגינים, להוריד אותם מצירי התנועה ולפתוח את הכביש".

העימותים בין המשטרה למפגינים בכביש 1צילום: דוברות המשטרה

בהמשך, רוב הצועדים הגיעו רק עד מחלף בית זית שם נעצרו, מה שאיפשר את פתיחת הכביש מחדש לכיוון ירושלים. יש לציין כי הצעדה לא אושרה מראש על ידי המשטרה. השוטרים אף החרימו חלק מהמיצגים של המפגינים בנושא פרשת הצוללות

בין הצועדים היו מספר חברי כנסת מהאופוזיציה - בוגי יעלון, יוראי להב-הרצנו ועופר שלח (יש עתיד תלם) ואלי אבידר (ישראל ביתנו). שניסו לשאת ולתת עם המשטרה על המשך קיום הצעדה.

"ראש הממשלה ממשיך לשקר לציבור"

כאמור, הערב ב-19:00 תתקיים ההפגנה המרכזית נגד ראש הממשלה , כמדי שבוע. היא תתחיל ברחוב הפורצים בשכונת קטמון בירושלים, שם על פי פרסום ב'הארץ' שכרה משפחת ראש הממשלה בית נוסף, ומשם תגיע למקומה הקבוע סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, בכיכר פריז. במקביל תתקיים צעדה בכיכר הבימה בתל אביב.

בתנועת 'קומי ישראל', אחד הגופים המובילים את ההפגנות נגד ראש הממשלה בחודשים האחרונים, אמרו לקראת ההפגנה הערב: "בזמן שאזרחי ישראל קורסים נפשית וכלכלית בעקבות כישלון ניהול משבר הקורונה, ראש הממשלה ממשיך לשקר ולהסתיר מהציבור את ההימורים הכושלים שלו שהרסו את החיים ואת העתיד של כולנו. אנחנו לא מוכנות לחכות 30 שנה בשביל לגלות איך החלטות פוליטיות ולא מקצועיות שלו הובילו אותנו למחדל הגדול ביותר שידענו. אנחנו דורשות לחשוף את הפרוטוקולים של הקורונה עכשיו. רק המחאה תנצח. הוא הייאוש, אנחנו התקווה".

עוד נמסר מ'קומי ישראל': "אנו עומדים לפני הסגר השלישי, ויש לנו ראש ממשלה שעסוק במשפטו הקרב, הטבות מס לו ולבני משפחתו ובמסע הסתה בזוי נגד המפגינים ומערכת המשפט", אמרו בדגלים השחורים. "קרוב למיליון מובטלים לא יכולים להרשות לעצמם עוד שנה כזאת, משפחות מתפרקות, עסקים מתרסקים, הכלכלה מתפוררת וזה לא מעניין את ראש הממשלה. נמשיך להילחם ולהיאבק למען מדינת ישראל".