נתניהו: "אנחנו נקבל את החיסונים כבר בינואר"

ראש הממשלה סיכם בעת יציאתו מישיבת הקבינט כי העסקה עם חברת "פייזר" תצא לפועל עם תחילת שנת 2021. על ההמתנה עם הקלות נוספות אמר: "אנחנו חייבים לעשות את זה באחריות, כי אחרת פשוט נחזור בחזרה למקום שהיינו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 12/11/20 18:45 כה בחשון התשפא

נתניהו: "אנחנו נקבל את החיסונים כבר בינואר"
צילום: צילום מסך

קבינט הקורונה התכנס היום (ה') בצהריים לדיון בהמשך תכנית היציאה מהסגר, אך התפזר ללא החלטות כלשהן בישיבה. עם תום הישיבה נתניהו יצא בהצהרה לציבור, כאשר הוא פותח על העסקה לקניית חיסונים מחברת "פייזר". בתחילה הכריז נתניהו כי: "דיווחתי היום בקבינט הקורונה ששוחתי אמש בשנית עם מנכ"ל 'פייזר' אלברט בורלה. הסרנו יחד עם היועצים המשפטיים של שני הצדדים את המכשול האחרון בפני חתימת חוזה עם חברת ''פייזר'' וישראל, לאספקת חיסונים לישראל. 

לפי נתניהו החיסונים יגיעו עם תחילת שנת 2021:"אנחנו נקבל את החיסונים הללו כמו המדינות המובילות בעולם. זה יתחיל בינואר, זה ילך ויגדל מחודש לחודש. ואנחנו פועלים, ואני פועל, להביא חיסונים גם ממקורות אחרים. כמה שיותר - יותר טוב". אך מיהר לסייג את השמחה: "צריך להבין שכיוון שזה ייקח זמן בכל העולם - אנחנו צריכים לשמור על הכללים".

לגבי ההחלטה שלא לאפשר הקלות נוספות אמר: "אני עומד על כך שהיציאה מהמגבלות תעשה בצורה מדורגת ואחראית. אני רוצה לפתוח את הכלכלה, את המסחר ואת כל שאר הדברים - לא פחות מאחרים, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה באחריות, כי אחרת פשוט נחזור בחזרה למקום שהיינו". עוד הוסיף: "אנחנו היום במקום טוב מאוד, הרבה מדינות היו רוצות להתחלף איתנו – גם בחיסונים וגם בשוטף. כי רמת התחלואה שלנו יותר נמוכה מאירופה ואנחנו צריכים לשמור על זה שם. לכן הפתיחה תעשה בצורה כזו – כאשר אנחנו פותחים משהו אנחנו גורעים משהו, כדי לצמצמם את סכנת התחלואה". 

לגבי החלטות עתידיות אמר נתניהו: "אני ביקשתי היום שיציעו לי תכנית מסודרת של הרחבת הערים האדומות בצורה כזאת שזה יאפשר לנו לפתוח את יתר המדינה, ואנחנו בודקים גם אפשרויות אחרות. נעשה את זה בצורה אחראית כדי לשמור על החיים והבריאות, שלכם אזרחי ישראל, וגם לאפשר כלכלה וחינוך. בעזרת ה' נצליח". לסיום נפרד נתניהו מפרויקטור הקורונה היוצא: "אני רוצה להודות לרוני גמזו על השירות המסור שהוא נתן למדינת ישראל, בזמנים לא קלים, ואני רוצה גם לאחל למחליפו נחמן אש הצלחה בתפקיד, תפקיד קשה".