ראש הממשלה: "אנחנו במו"מ עם חברת פייזר"

בנימין נתניהו שוחח עם מנכ"ל החברה האמריקאית, שפיתחה חיסון נגד קורונה עם למעלה מ-90% יעילות. "אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר". יאיר לפיד: "אין עוד חיסון לקורונה. סיפורי מעשיות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/11/20 20:27 כד בחשון התשפא

ראש הממשלה: "אנחנו במו"מ עם חברת פייזר"
ראש הממשלה, צילום: Alex Kolomoisky

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ד') עם אלברט בורלה, מנכ"ל החברה האמריקאית 'פייזר', שפיתחה חיסון נגד קורונה עם למעלה מ-90% יעילות. "אני פועל כל הזמן להביא חיסונים לישראל, והיום יש לי בשורה חשובה. סיימתי עכשיו שיחה מאוד חמה ולבבית עם אלברט בורלה מנכ"ל חברת 'פייזר'. חברת 'פייזר' הודיעה שלשום שהיא פיתחה חיסון נגד הקורונה עם יעילות של 90%. כל העולם רוצה לקבל את התרופות שלה. אנחנו מנהלים איתם מו"מ".

אמ"ן: יעילות החיסון נגד קורונה שישראל תייבא עומדת על כ-90%

"ביקשתי לשוחח איתו, הוא מיד נענה", סיפר נתניהו ואמר כי זו היתה שיחה עניינית. "מתברר שאלברט בורלה מאוד גאה במוצאו היווני ומוצאו היהודי מסלוניקי, והוא אמר לי שהוא מאוד מעריך את טיפוח היחסים בין יוון לישראל, שאני מוביל בשנים האחרונות. ובכן, אחר השיחה הזאת, שהייתה מאוד עניינית ומאוד מעשית, אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת 'פייזר'. זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, מיהר להגכיח את דברי נתניהו, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בנימין נתניהו כתב היום בעמוד הפייסבוק שלו: 'החיסון לקורונה בדרך לישראל'. מדובר באמירה מטורפת. אין עוד חיסון לקורונה, הוא לא בדרך לישראל, ולא ברור אפילו את מה השקר הזה משרת. ישראל זקוקה לממשלה מתפקדת, לא למי שמוכר לה סיפורי מעשיות".

ב'חדשות 12' פורסם הערב כי בשיחה בין נתניהו לבין בורלה, סיכמו השניים על אספקה של שלושה מיליון חיסונים לישראל. נדגיש כי למעשה מדובר ב-6 מיליון מנות, שכן כל מתחסן מקבל שתי מנות – כך שלמעשה מדובר בחיסונים עבור 3 מיליון איש. כעת עדיין לא ברור מתי תקבל ישראל את החיסון ובאיזה מקום היא נמצאת ברשימת המדינות שיקבלו את החיסון המבוקש.

נזכיר, כי מוקדם יותר היום חברת 'מודרנה' המפתחת חיסון גם היא, הודיעה על תוצאות ראשוניות של ניסוי שלישי לחיסון הקורונה, ועד סוף החודש היא צפויה לדווח על אחוזי הצלחתם. ממשלת ישראל חתמה הסכם עם החברה, ולפיו החיסונים יסופקו לישראל כשיהיו מוכנים.

החיסון של פייזר נוסה עד כה ב-43,500 נבדקים בשש מדינות - ועד כה לא נמצאו בעיות או  תופעות לוואי משמעותיות. פייזר נערכת להגיש אישור חירום מה-FDA (מנהל התרופות האמריקני) עבור שימוש בחיסון עד סוף החודש הבא, כלומר עד סוף 2020.