דרעי: "לקצר את הבידוד לשבוע". נתניהו: "מסכים לכל מילה"

לטענת שר הפנים קיצור ימי הבידוד יביא את הציבור לשתף פעולה בחקירות האמפידיולגיות, שעד היום נמנעו בשל ההשלכות כי אנשים יכניסו את חבריהם לשבועיים בידוד. ראש הממשלה תמך בהצעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/20 15:37 כה בחשון התשפא

דרעי: "לקצר את הבידוד לשבוע". נתניהו: "מסכים לכל מילה"
תומכים בקיצור הבידוד. דרעי עם נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קבינט הקורונה התכנס היום (ה') בצהריים לדיון בהמשך תכנית היציאה מהסגר, אך נראה כי לא צפויות להתקבל החלטות כלשהן בישיבה, בעיקר בשל התנגדות שרי כחול לבן להטלת סגר לילי, אותו מעוניינים במשרד הבריאות לקדם. אך בין ההצעות שעלו בדיון הציע שר הפנים, אריה דרעי, לקצר את ימי הבידוד בחצי וכך הציבור ישתף פעולה עם החקירות האמפידיולגיות.

"אני מציע לקצר את ימי הבידוד לשבעה ימים" הציע דרעי ונימק את החלטתו כי "אנשים לא משתפים פעולה בחקירות האמפידיולגיות, כדי לא להכניס חברים לבידוד. אני משוכנע כי אם נוריד את הבידוד לשבעה ימים, כולל בדיקה לפני ואחרי, זה יעזור לשיתוף פעולה של הציבור וייתן כלי חזק מאד לבלימת התחלואה".  מי שהביע תמיכה מידית בהחלטה היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: "אני מסכים לכל מילה שאמר השר דרעי לקצר את הבידוד לשבעה ימים".

מוקדם יותר היום משרד הבריאות הודיע  כי החל מהלילה בחצות תקוצר תקופת הבידוד למי שנחשף לחולה קורונה או חזר מחו"ל, מ-14 יום ל-12 בלבד - בכפוף לשתי תוצאות בדיקת קורונה שלילית - בתחילת תקופת הבידוד ובסיומה.