קבינט הקורונה לא קיבל החלטות: "קשה לשים את האצבע אלו מההקלות בדיוק הובילו לעליה"

בצל הדיווחים על כוונת המשטרה להטיל עוצר לילי, ואולי אף לפתוח את הקניונים "בתמורה", קבינט הקורונה התכנס -ויצא ללא החלטות. נתניהו נזף: "תפסיקו להתבטא על מה שתצביעו בקבינט"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/11/20 14:37 כה בחשון התשפא

קבינט הקורונה לא קיבל החלטות: "קשה לשים את האצבע אלו מההקלות בדיוק הובילו לעליה"
סגר לילי? מחסום מהסגר הראשון, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

קבינט הקורונה התכנס היום (ה') בצהריים לדיון בהמשך תכנית היציאה מהסגר, אך נהתפזר ללא החלטות כלשהן בישיבה, בעיקר בשל התנגדות שרי כחול לבן להטלת סגר לילי, אותו מעוניינים במשרד הבריאות לקדם.

על פי דיווח ב-ynet, ראש הממשלה נתניהו נזף בשרים בפתח הדיון על התבטאויותיהם בתקשורת: "חבר'ה, תפסיקו להתבטא על מה שתצביעו בקבינט", אמר נתניהו לשרים. "יש לי חדשות בשבילכם - זה לא נותן כלום. אנחנו המדינה שמצליחה יותר ממדינות אירופה, אבל בגלל ההדלפות האלה יש דימוי חיצוני שיוצא אחרת ממה שאנחנו עושים בפועל".

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, אמר בישיבה כי קשה לדעת אילו מההקלות שבוצעו בשבועות האחרונים גרמו לעצירה בירידת התחלואה: "במהלך הסגר הורדנו משמעותית את מקדם ההדבקה. ה-R הגבוה ביותר הגיע ל-0.96. אין ספק שהפתיחה גרמה לעלייה, אך קשה לשים את האצבע אלו מההקלות בדיוק הובילו לעליה. יש ירידה במספר החולים, אך היא כבר לא חדה כמו שהייתה בשבועות האחרונים". אמר ראש המל"ל.

ממונה הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו, השתתף בישיבת הממשלה האחרונה בתפקידו, ואמר כי הדבר המטריד כעת הוא העלייה במקדם ההדבקה במגזר החרדי. לדברי גמזו, "אנחנו רואים את זה כבר כמה זמן, וזה מטריד אותנו. רוני נומה עובד על זה. אני לא רוצה שתהיה שם שאננות שהגענו לחיסון עדר. זה לא נכון. ברור שלחברה החרדית יש מקדם ביטחון ב-R בגלל שיעור תחלואה יותר גבוה. אנחנו חייבים להחזיר שם את כמות הבדיקות".

שר האוצר, ישראל כ"ץ, המשיך בקו של תקיפת משרד הבריאות, וטען לפני הישיבה כי הקניונים ומרכזי המסחר צריכים להיפתח: "משרד הבריאות מנהל מלחמת חורמה בלתי מוצדקת מול הקניונים, אחרי שעיכב סתם את פתיחת חנויות הרחוב ומעכב כעת שלא לצורך את פתיחת מרכזי המסחר הפתוחים". אמר כ"ץ והוסיף כי "אין כעת שום סיבה שלא לאפשר לקניונים לפעול בהתאם למדדי התחלואה הצפויים עד ליום שלישי הבא, ובהתאם לכל כללי התו הסגול המוקפדים ביותר ולאפשר בכך החזרת עשרות אלפי מובטלים לעבודה והחזרת פעילות למשק בהיקף של כ-5 מיליארד שקלים בחודש. יש לאפשר למרכזי הסחר הפתוחים, לשווקים ולקניונים לחזור לפעילות מלאה מיום שלישי, בהתאם להחלטות שהתקבלו בעבר בקבינט הקורונה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן