ראש הסגל החדש בבית הלבן: היהודי-אמריקאי רון קליין

הנשיא הנכנס הכריז רשמית על מינויו של הפוליטיקאי רון קליין לתפקיד ראש הסגל. השניים עבדו יחד בעבר, בין השאר בממשל אובמה, אז כיהן קליין כראש הסגל של ביידן כסגן הנשיא. קליין: "כבוד של פעם בחיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/20 07:39 כה בחשון התשפא

ראש  הסגל החדש בבית הלבן: היהודי-אמריקאי רון קליין
רון קליין, צילום: הותר לשימוש, בית הנבחרים של ארה"ב

נשיא ארצות הברית הנכנס ג'ו ביידן, הכריז הלילה (ד') על מינויו של היהודי-אמריקאי רון קליין לראש הסגל שלו בבית הלבן. עם חילופי הממשל בעוד כחודשיים בינואר 2021, ימונה קליין לתפקיד ראש הסגל וישמש כיועץ הבכיר של ביידן. קליין הודה לביידן על בחירתו: "כבוד של פעם בחיים".

"רון היה בעל ערך רב עבורי במהלך השנים הרבות בהן עבדנו ביחד", אמר ביידן. "גם כאשר הצלנו את הכלכלה האמריקנית בשנת 2009 ומאוחר יותר כשהתגברנו על מצב החירום בבריאות הציבור ב-2014. הניסיון העמוק והמגוון שלו והיכולת שלו לעבוד עם אנשים מכלל הקשת הפוליטית אלו בדיוק הדברים שאני צריך אצל ראש הסגל בבית הלבן כאשר אנו מתמודדים עם רגע של משבר".

קליין אמר כי מדובר ב"כבוד של פעם בחיים", שיבח את ביידן והוסיף: "אני מצפה לעזור לו ולסגנית הנשיא הנבחרת להרכיב צוות מוכשר ומגוון לעבודה בבית הלבן. אנחנו מתמודדים עם האג'נדה השאפתנית שלהם לשינוי, ומבקשים לרפא את המחלוקות בארצנו".

קליין שימש כאחד מהיועצים הבכירים של ביידן במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. השניים עבדו יחד גם בעבר כאשר בתקופת כהונתו של ביידן כסגן הנשיא של אובמה, כיהן קליין כראש הסגל שלו. בנוסף, קליין שימש כיועץ בקמפיינים הנשיאותיים של ביידן בשנים 1998 ו-2008, ומונה לתפקיד יועץ בכיר לוועדת המשפט בסנאט בשנים 1989-1992, אז שימש ביידן כיו"ר הוועדה.

ראש הסגל החדש גם מילא תפקיד משמעותי בבית הלבן בשיאה של התפרצות נגיף האבולה בשנים 2014-2015. הנשיא לשעבר ברק אובמה אמר עליו: "קליין לקח על עצמו אתגר שרבים כינו אותו כ'בלתי עביר', ובהובלת הצוות הביא להתקדמות אדירה והזכיר לעולם מה הופך את אמריקה ליוצאת דופן".