הרב רפי פרץ על עריקאת: "לא ראוי להערכה לא בחייו ולא במותו"

בראיון לכיפה יוצא השר לענייני ירושלים ומורשת על המספידים את סאיב עריקאת: "אנחנו צריכים להיזהר בצביעות, יש להגיד באופן ברור - שונא זה שונא, ואוהב זה אוהב". השר מאמין כי יהיה שלום עם הפלשתינים רק עם יאמצו את "נוסחת שלום בעד שלום"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/11/20 14:41 כג בחשון התשפא

הרב רפי פרץ על עריקאת: "לא ראוי להערכה לא בחייו ולא במותו"
סאיב עריקאת, צילום: Issam Rimawi/ FLASH90

בכיר הרשות הפלשתינית, סאיב עריקאת מת הבוקר (ג') מקורונה בגיל 65 בבית החולים הדסה עין כרם. ברשות הפלשתינית הכריזו על שלושה ימי אבל, גם בישראל יש מי שאבלים על מותו של עריקאת. מספר פוליטיקאים בעבר ובהווה, מהצד השמאלי של המפה, כמו גם מספר אנשי תקשורת - ספדו לו. אך מנגד עומד השר לענייני ירושלים, הרב רפי פרץ, ומתנגד לשאת מילים טובות על האיש "עריקאת היה תומך טרור ושונא ישראל".

בכיר הרשות הפלשתינית סאיב עריקאת - מת מקורונה בהדסה עין כרםבשמאל מגיבים למות עריקאת: "יהי זכרו ברוך"

בראיון לכיפה מונה הרב פרץ את מעשיו של עריקאת: "היו לו התבטאויות קשות נגד ראש הממשלה, דחף משכורות למחבלים, שלח מכתב תמיכה לרב המחבלים - מרואן ברגותי ולאחמד סעדאת מי שרצח את השר גנדי וכתב על השהידים שהם 'אצילים ונדיבים יותר מכולנו'. מדובר באדם שמשבח מחבלים שפלים שרצחו אזרחים חפים מפשע, וקרא להסכם השלום עם האמירויות 'הסכם בגידה'". הרב פרץ אף הסתייג מהזכות שנתנה לו לקבל טיפול רפואי בישראל: "מדינת ישראלית ההומנית עשתה לפנים משורת הדין כאשר העניקה לו טיפול רפואי, אני גאה במדינה שהמדינה שלנו הומנית גם כלפי אדם כמו עריקאת שהוא שונא ישראל. הוא לא ראוי להערכה לא בחייו ולא במותו".    

גם על דברי האבל מצד השמאל הישראלי הרב פרץ מגנה: "אנחנו צריכים להיזהר בצביעות, יש להגיד באופן ברור - שונא זה שונא, ואוהב זה אוהב. יש לי הרבה חברים ערבים שהם אוהבי ישראל, אבל מדובר באדם ששונא את ישראל ומפאר מחבלים. האיש שיחק משחק כפול כשנכח בישיבות המשא ומתן וכשתמך במחבלים. זו צביעות לדבר רק על צד אחד שלו, והשותפות שלו בהסכמי אוסלו גם עליהם יש לי השגות. אני אומר את האמת ומדובר באיש שלא ראוי לשום הערכה".

השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ

השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץצילום: כיפה

האם יהיה פרטנר חדש להסכם שלום עם הפלשתינים?

"יהיה משא ומתן עם הפלשתינים רק על בסיס אחד, כמו השלום עם בחריין ואיחוד האמירויות, לא עוד שלום בעד מסירת שטחים אלא שלום בעד שלום. אם הפלשתינים רוצים שלום הם יקבלו מאיתנו את השלום הכי טוב שיש. שיחיו לצדנו במדינה, שיכירו בריבונות שלנו ויהיה להם הכי נפלא במזרח התיכון. אם מישהו ידבר איתנו בשפה אחרת - לא נשמע אותו. בטח לא מי שמשחק משחק כפול, יד אחד לוחצת לנו את היד והשנייה מחבקת את ברגותי וסעדאת. לא מבין איך אפשר להגיד עליו מילים טובות".