התובע הכללי האמריקאי הורה לחקור אי סדרים בספירת הקולות

ברקע טענות הנשיא היוצא דונלד טראמפ שאינו מכיר בתוצאות, הורה התובע הכללי ויליאם בר לחקור את ספירת הקולות במדינות בשל "טענות מוצקות". בכיר במשרד המשפטים האמריקאי התפטר במחאה על ההחלטה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/11/20 07:37 כג בחשון התשפא

התובע הכללי האמריקאי הורה לחקור אי סדרים בספירת הקולות
התובע הכללי הורה על חקירת ספירת הקולות. הנשיא טראמפ, צילום: shutterstock

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר, הורה הבוקר (ג') לתובעים הפדרליים במדינות, לפתוח בחקירה בחשד לאי סדרים בספירת הקולות בבחירות לנשיאות שהתקיימו בשבוע שעבר, ובטרם יעברו המדינות לשלב אישור התוצאות הסופיות. לטענת בר, מדובר ב"טענות מוצקות" ולכן יש לחקור אותן. ההנחיה מגיעה בזמן שהנשיא טראמפ מסרב להכיר בתוצאות שהתקבלו עד כה.

בעקבות החלטתו של בר, הודיע ריצ'רד פילגר, המפקח על חקירות טוהר הבחירות במשרד המשפטים בארצות הברית, כי הוא מתפטר מתפקידו. לפיה הדיווחים בארצות הברית הוא כתב לעמיתיו: "לאחר שהבנתי את המדיניות החדשה ואת השלכותיה – עליי להתפטר בצער מתפקידי".

טראמפ הכריז ביום רביעי האחרון, למחרת הבחירות כי מדובר בהונאה והוא זה שניצח בבחירות: "התכוננו לנצח את הבחירות האלה, וניצחנו את הבחירות האלה. זו הונאה לעם האמריקני, זה מביש. אנחנו ניצחנו את הבחירות האלה. המטרה שלנו היא להבטיח את זה למען האומה האמריקנית, ואנחנו רוצים שהחוק יבטיח את זה - לכן נלך לבית המשפט העליון ונגיד להם שיעצרו את הקולות. שלא יגלו פתאום עוד קולות ב-4:00 לפנות בוקר. זה רגע עצוב מאוד".

הבוקר (ג') הודיע נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, כי ההודעה של חברת "פייזר" על הצלחת הניסויים בחיסון לקורונה, הגיעה לאחר הבחירות בכוונה, וממניעים פוליטיים. "ה-FDA והדמוקרטים לא רצו שאשיג 'ניצחון' בחיסון לפני הבחירות, אז ההודעה הגיעה חמישה ימים אחרי - כפי שאמרתי כל הזמן", צייץ בטוויטר. "אם ג'ו ביידן היה נשיא לא היה לכם חיסון גם בעוד ארבע שנים".