טראמפ בנאום חריג: "ניצחנו, נפנה לבית המשפט שיעצור את ספירת הקולות"

נשיא ארה"ב נשא הצהרה בעקבות התמשכות ספירת הקולות, והכריז כי ניצח בפער גדול, וכי יפנה לבית המשפט לעצור את הספירה: "הכנו מסיבה ענקית ופתאום זה בוטל. היינו צריכים לחגוג את ההצלחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/20 09:29 יז בחשון התשפא

טראמפ בנאום חריג: "ניצחנו, נפנה לבית המשפט שיעצור את ספירת הקולות"
טראמפ. ניצח?, צילום: שאטרסטוק

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם הבוקר (ד'), על רקע התמשכות ספירת הקולות וההבנה כי ההכרזה על המנצח בבחירות לא צפויה בשעות הקרובות, אך הכריז כי "ניצחנו ניצחון ענק". טראמפ, בנאום חריג שגם היה רצוף באי דיוקים מבחינה פוליטית, הצהיר כי המפלגה הרפובליקנית תפנה לבית המשפט העליון של ארה"ב בדרישה לעצור את ספירת הקולות.

ביידן: "אנחנו בדרך לנצח". טראמפ: "מנסים לגנוב לנו את הבחירות"

"אנחנו הכנו מסיבה ענקית פה", אמר טראמפ. "התוצאות הלילה היו מדהימות. היינו בהכנות לחגוג משהו שהיה כל כך יפה וטוב, הצלחה גדולה, שיא של תמיכה. זכינו בפלורידה, זכינו שם בגדול. זכינו גם אוהיו, זכינו בטקסס. ברור שזכינו גם בג'ורג'יה. היה נחמד אם אריזונה הייתה שלנו, המספרים ירדו רק בכמה קולות". לדבריו, הוא ניצח גם בפנסילבניה ובמישיגן. 

עוד הוסיף הנשיא: "ברור שניצחנו גם את ג׳ורג׳יה, אנחנו עם 117 אלף קולות מעל ואחוזים נמוכים שנותרו לספור, הם לעולם לא יתקרבו אלינו".

"התכוננו לנצח את הבחירות האלה, וניצחנו את הבחירות האלה", אמר הנשיא. והוסיף: ""זו הונאה לעם האמריקני, זה מביש. אנחנו ניצחנו את הבחירות האלה. המטרה שלנו היא להבטיח את זה למען האומה האמריקנית, ואנחנו רוצים שהחוק יבטיח את זה - לכן נלך לבית המשפט העליון ונגיד להם שיעצרו את הקולות. שלא יגלו פתאום עוד קולות ב-4:00 לפנות בוקר. זה רגע עצוב מאוד".

על פי התוצאות העדכניות ביידן מוביל עם 233 אלקטורים מול 214 אלקטורים של הנשיא דונלד טראמפ. ביידן הצהיר הבוקר במדינת דלאוור: "אנחנו בדרך לנצח את הבחירות האלה. ידענו שנצטרך סבלנות עד שהספירה תסתיים, צריך לספור כל קול וקול. אבל אנחנו בטוחים במקום בו אנחנו נמצאים. מינסוטה ואריזונה איתנו, ואנחנו מקווים עדיין שג'ורג׳יה איתנו. זה יקח זמן לספור את פנסילבניה אבל ננצח שם".

טראמפ מיהר להגיב ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "אנחנו מובילים, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות. לעולם לא נניח להם לעשות זאת. לא ניתן להצביע לאחר סגירת הקלפיות!". בטוויטר צנזרו את הציוץ וכתבו "חלק מהתוכן או כל התוכן ששותף בציוץ זה הופרך ועלול להיות לספק מידע מטעה בהקשר לאופן שבו משתתפים בבחירות או בתהליך אזרחי אחר". 

טראמפ שידר גם הוא אופטימיות לקראת ניצחון אפשרי בבחירות לנשיאות. עם סגירת הקלפיות במדינות קנטאקי ואינדיאנה, הוא צייץ: "אנו נראים טוב מאוד בכל רחבי המדינה". מנהלת התקשורת של הבית הלבן אליסה פארה הודיעה' כי טראמפ יצפה בתוצאות הבחירות מהאגף המזרחי בבית הלבן. לדבריה, הבית הלבן צופה עיכובים בהגעת התוצאות.