בזמן ההצבעה: אדלשטיין משך את הצעת החוק, והמלונות באילת וים המלח לא ייפתחו

במהלך הדיון במליאת הכנסת על מתווה "האיים הירוקים" שיאפשרו את פתיחת המלונות באילת וים המלח, לא הצליח שר הבריאות להעביר את הסתייגותו לחוק ומשך אותה. בעקבות הביקורת הגיב אדלשטיין ואמר: "הגל הפופוליסטי העכור הזה צריך לעבור מהעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/20 20:24 כב בחשון התשפא

בזמן ההצבעה: אדלשטיין משך את הצעת החוק, והמלונות באילת וים המלח לא ייפתחו
אדלשטיין מושך את הצעת החוק, צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

דרמה בכנסת על חוק ה"איים הירוקים": הסתייגות שר הבריאות לא התקבלה. בעקבות כך הודיע אדלשטיין: "אני מבקש בשם הממשלה להודיע כי על פי תקנון הכנסת, אנחנו חוזרים בנו מהצעת החוק ומושכים אותה". כך, למרות ההבטחות, המלונות באילת וים המלח לא ייפתחו. 

ההסתייגות של אדלשטיין שלא התקבלה, היא לא לאפשר לערים נוספות מלבד אילת וים המלח, להיכלל ברשימת הערים של ה"איים הירוקים". משלא התקבלה ההסתייגות משך שר הבריאות את הצעת החוק.

חבר הכנסת עופר שלח מיש עתיד תקף את אדלשטיין ואמר: "יולי אדלשטיין וממשלת המחדל הפקירו עכשיו את תושבי אילת. עיר שלמה תקרוס כי שר הבריאות נעלב מזה שהסתייגות שלו לא עברה. חרפה".

"מצער שמשרד הבריאות הולך שבי אחר יועצי תקשורת", אמר גם יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת יעקב אשר, שמפלגתו היא זו שהגישה את הסעיף לפיו גם צפת וטבריה יחשבו ל"איים ירוקים". ח"כ אשר הוסיף כי משרד הבריאות, "מתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות. כפי שראש העיר אילת אמר בוועדה, החוק ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה לא יוכל לסייע לעיר. חבל שמשרד הבריאות מסרב להכיר בסמכות הכנסת לחוקק ומשך את החוק".

סערה פרצה בכנסת עם משיכת החוק.

סערה פרצה בכנסת עם משיכת החוק. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "חברי כנסת פופוליסטים לקחו את אילת כבת ערובה לגחמות שמסכנות את שלום הציבור. כל אחד נהיה אפדימיולוג ומומחה בריאות מטעם עצמו. אמרתי מראש שלא אאפשר לנצל זאת כדי להביא להפקרות בריאותית. ברגע שהגיע לכנסת העמיסו על זה אזורים נוספים ופעולות מסוכנות אחרות. אמרתי: בואו נצביע על הצעת החוק הממשלתית. לצערי הפופוליזם ניצח. אחזיר את הצעת החוק בתנאים שלא יסכנו את תושבי אילת ואת תושבי יתר המדינה. הגל הפופוליסטי העכור הזה צריך לעבור מהעולם".

משרד הבריאות פרסם לפני שעה קלה את נתוני הקורונה של היממה האחרונה, כאשר 526 מאומתים חדשים שהתגלו, מהווים 2.38 אחוזי בדיקות חיוביות, מתוך 22,096 בדיקות. מניין הנפטרים הגיע ל-2,676. ישנה עלייה במספר החולים קשה - 332, ומספר המונשמים - 144. 

מדוברות עיריית אילת נמסר כי המשמעות של דחיית החוק להגדרת העיר אילת כ"אי תיירותי" היא הרת אסון לעיר. ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, אמר: "מלחמת אגו וקרבות פוליטיים גזרו הערב חרפת רעב על אלפים מתושבי אילת והפכו אותם לבני ערובה בתוך המאבקים הפנימיים". הלוי קרא לראש הממשלה לכנס בדחיפות ישיבת ממשלה לדיון מיוחד בעניין העיר אילת והטלטלות הקשות שהיא חווה בעקבות משבר הקורונה ומשברים אחרים.