נתניהו: "היעד הוא להביא חיסונים לאזרחי ישראל"

ראש הממשלה התייחס להודעת חברת "פייזר" האמריקאית בה נאמר כי החיסון בפיתוחה יעיל ב-90 אחוזים, וייכנס לפעולה בעוד כחודש. נתניהו ביקש מהציבור לשתף פעולה, "לשמור על הבריאות ועל הכלכלה עד החיסונים - והם יגיעו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/11/20 17:12 כב בחשון התשפא

נתניהו: "היעד הוא להביא חיסונים לאזרחי ישראל"
החיסונים בדרך? נתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

"היום זהו יום מאוד חשוב במאבק העולמי בקורונה". כך אמר ראש הממשלה בעקבות ההודעה של חברת "פייזר" על יעילות של 90 אחוזים בחיסון שהם פיתחו, והוסיף כי "להערכתי גם כמה חברות אחרות מתקדמות ליעד זה. גם אנחנו מתקדמים בחיסון שלנו, זה עוד ייקח זמן".

נתניהו המשיך ואמר כי "דבר אחד ברור, לא רחוק היום, זה לא עוד שנים - זה עוד חודשים, שיהיו חיסונים שהם יהיו זמינים לאוכלוסיית העולם. היעד שלי כרגע הוא לעשות דבר אחד - להביא חיסונים לכם אזרחי ישראל, ואנחנו נעשה את זה. הסוף נראה בעין. אמרתי לפני ימים אחדים שאני רואה את האור בקצה המנהרה, אני חושב שהקטר כבר יוצא מהמנהרה".

ההודעה של חברת פייזר הגיעה ברקע עלייה בתחלואה, שמאיימת לעצור את ההקלות ואף להחזיר הגבלת נוספות. בעקבות כך יצא ראש הממשלה נתניהו בקריאה לציבור: "בואו נשתף פעולה, נשמור כרגע על רמת תחלואה נמוכה. בואו לא נגבה מחירים יקרים מידי בחיי אדם ובבריאותכם. אנחנו יכולים בשיתוף פעולה לשמור על הבריאות ועל הכלכלה עד החיסונים - והם יגיעו".
 

בהמשך לדיווחים על כך שגורמים במשרדי הממשלה פנו לחברת פייזר בניסיון להביא את החיסון לישראל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי אמר לגלי צה"ל כי "החברות הגדולות התחילו בייצור עוד לפני שתמו החיסונים, כך שהן לא מתחילות מאפס, אבל עדיין צריך זמן".