גמזו: "תכנית הרמזור תידחה לפחות בשבועיים"

פרוייקטור הקורונה היוצא מדווח כי בשל העלייה בתחלואה תכנית הרמזור תדחה עד ה-22 בנובמבר. על ההקלות האחרונות אמר: "פתיחת החנויות היא דבר הכרחי. עצם העובדה שמדברים על חנויות רחוב בהגבלות שקבענו זה מתווה יחסית בטוח"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/11/20 07:54 כב בחשון התשפא

גמזו: "תכנית הרמזור תידחה לפחות בשבועיים"
פרופ' רוני גמזו, צילום: Miriam Alster/Flash90

זהו השבוע האחרון של פרופסור רוני גמזו כפרויקטור הקורונה, אולם בקבינט הקורונה הוחלט כי תכנית הרמזור תדחה עקב התחלואה העולה. בראיון לישראל היום התייחס גמזו למצב הנוכחי ואמר: "תכנית הרמזור לניהול התחלואה ברמה המקומית היתה צפויה לחזור לחיינו בעוד שבוע בדיוק, אך בשל העלייה בתחלואה יישומה ידחה. כל הנראה, תאריך ההפעלה של התוכנית יהיה ב-22 בנובמבר". על פי התכנית המקורית ל מנת לעבור לתכנית הרמזור נדרשת ירידה של 500 נדבקים ליום ובמקדם הדבקה של 0.8, יעד שטרם הגיעו אליו.

גמזו סיכם את המצב הנוכחי: "צאנו מסגר ב-18 באוקטובר, ואנחנו נמצאים כרגע לקראת השלב השלישי. במתווה היציאה קבענו את חזרת הרמזור בשלב שלוש או ארבע לפי נתוני התחלואה. לנוכח המורכבות כרגע עם מקדם ההדבקה יש יותר חשש להקלה בהתקהלויות על פי צבעים, אבל הכוונה שזה יקרה סביב 22 בנובמבר". לפי גמזו ההחלטה תהיה "בהתאם למספרי הנדבקים ולהחלטה של הקבינט, ותלוי במדיניות של מי שינהלו את האירוע".

על ההקלות שהחלו בתחילת השבוע אמר: "לגבי פתיחת כיתות א'-ד'- אני אופטימי. אני לא מזהה כרגע תחלואה הולכת וגדלה בגילי 10-6. אנחנו מתנהלים יותר בזהירות. פתיחת החנויות היא דבר הכרחי. אי אפשר לנהל מדינה ללא מסחר בסיסי. עצם העובדה שמדברים על חנויות רחוב בהגבלות שקבענו זה מתווה יחסית בטוח. נצטרך להמשיך לראות. אני מציע לכל בעל חנות וסוחר לא להיות שאנן".

כזכור, אמש התייחסה גם ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, על המצב הנוכחי. "עם היציאה מהסגר מקדם ההדבקה הולך ועולה. זה לא מפתיע. ידענו שהדבר הזה יקרה". על פתיחת החנויות היום אמרה: "אני קוראת לעם ישראל באמת להיזהר. לא יכול להיות שוטר ופקח בכל מקום, אז שימו לב - המגבלות הן ארבעה אנשים בכל חנות. לא להתקהל. הפתיחה נעשית כשמדדי התחלואה בעלייה, ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו שומרים את המצב הזה בלי איבוד שליטה".