"התחלואה תעלה בקרוב, עוד רחוקים מהקלות נוספות"

הממונה על שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הזהירה מבלימת הירידה בתחלואה, והבהירה כי לא נראה בקרוב הקלות נוספות: "כדי להגיע לפתיחה הבאה של המשק צריך להגיע לפחות מ-500 חולים מאומתים ביום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/20 19:34 כא בחשון התשפא

"התחלואה תעלה בקרוב, עוד רחוקים מהקלות נוספות"
תור לחנות בירושלים ,הבוקר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חנויות הרחוב נפתחו הבוקר (א') לאחר כמעט חודשיים בהן היו סגורות, על אף התנגדות משרד הבריאות. בימים האחרונים נעצרה הירידה בתחלואה בקורונה ברחבי הארץ, שנרשמה מאז הסגר שהוטל בתקופת החגים, ובמשרד הבריאות מודאגים לקראת הבאות.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התפטר

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה הערב בתדרוך עיתונאים, כי בקרוב אנחנו צפויים לראות עלייה בתחלואה: "עם היציאה מהסגר מקדם ההדבקה הולך ועולה. זה לא מפתיע. ידענו שהדבר הזה יקרה". על פתיחת החנויות היום אמרה: "אני קוראת לעם ישראל באמת להיזהר. לא יכול להיות שוטר ופקח בכל מקום, אז שימו לב - המגבלות הן ארבעה אנשים בכל חנות. לא להתקהל. הפתיחה נעשית כשמדדי התחלואה בעלייה, ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו שומרים את המצב הזה בלי איבוד שליטה"

היא התייחסה לאפשרות של הקלות נוספות והבהירה כי הדבר לא צפוי לקרות בקרוב: "כדי להגיע לפתיחה הבאה של המשק צריך להגיע לפחות מ-500 חולים מאומתים ביום, כך שיש עוד כברת דרך", הסבירה.

לדבריה, "אנחנו עוד לא רואים את האפקט של כל הפתיחות", הזהירה. "נראה אותו רק בעוד שבוע. כדי להיות זהירים אנחנו צריכים לעצור. גם את פתיחת חנויות הרחוב צריך לעשות בצורה מדודה ואחראית, שכל אזרח ישמור על עצמו בעניין הזה".

בנוסף הבהירה ד"ר אלרעי-פרייס כי על אף החלוקה לפי מגזרים, העלייה בתחלואה כבר ניכרת, ללא הבדלים בין מגזרים: "כל עוד אנחנו רואים מדדי תחלואה שלא מאפשרים פתיחה נוספת, אנחנו נבקש לעצור ולהמתין ולראות שהפעולות שאנחנו נוקטים - בין אם זה סגר באזורים מוגבלים וקטיעת שרשראות הדבקה - יובילו למגמת ירידה".

ברקע העלייה בתחלואה: נשקלת האפשרות להטלת עוצר לילי

עוד התייחסה הממונה על שירותי בריאות הציבור לאפשרות של הרחבת פתיחת מערכת החינוך, ואמרה כי "אנחנו נמצאים בדיונים עם משרד החינוך, אך לא יכולים להתחייב על תאריכים. כדי לעשות את זה נכון, הפתיחה צריכה להיות מתואמת לתחלואה הקיימת. בשלב הבא הפתיחה של כיתות ה'-ו', אני לא יודעת מתי זה יהיה. אנחנו מנסים לדעת אם יש אפשרות לייצר מתווה לפתיחת כיתות יא'-יב'".

נכון להערב יש בישראל 8,004 חולים ומאומתים פעילים. אתמול אומתו כחיוביים לקורונה 208 בני אדם, מתוך כ-8,000 בדיקות, מספר נמוך הנובע כרגיל מהירידה בבדיקות בסוף השבוע. בבתי החולים מאושפזים 589 חולים, מתוכם 330 במצב קשה, כש-143 זקוקים להנשמה. עד כה נפטרו 2,674 בני אדם מקורונה בישראל, 25 מאז אמש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן