הממשלה אישרה הקמת ישוב חדש בעוטף עזה

נתניהו הביא לאישור הממשלה הקמת יישוב חדש בעוטף עזה, ששמו הזמני יהיה: חנון. הישוב עתיד לקלוט מאות משפחות ויוקם בין הקיבוצים סעד ומפלסים. "זוהי בשורה גדולה לישראל, זוהי בשורה גדולה ליישובי עוטף עזה", אמר ראש הממשלה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/11/20 13:56 כא בחשון התשפא

הממשלה אישרה הקמת ישוב חדש בעוטף עזה
יישוב חדש יוקם בעוטף עזה. טרקטור באזור נחל עוז, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הממשלה אישרה היום (א') הקמת ישוב חדש בעוטף עזה. "חנון", יהיה שמו הזמני עד שתושבי היישוב העתידי יבחרו לו שם חדש. הישוב יוקם בין קיבוץ סעד לקיבוץ מפלסים ויכלול בתים למאות משפחות. ראש הממשלה אמר בתום הדיון ולאחר אישור היישוב כי "זוהי בשורה גדולה לישראל, זוהי בשורה גדולה ליישובי עוטף עזה". 

נתניהו המשיך ואמר כי "אנחנו ממשיכים לפתח את יישובי הדרום, לרבות המושבים והקיבוצים, אנחנו מפתחים שכונות חדשות בשדרות ובנתיבות. אני חייב להגיד לכם שיש רשימת המתנה על כל בית. זוהי ההוכחה הטובה ביותר לחוסן הלאומי שלנו". 

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג' בירך אף הוא על המהלך ואמר כי "בהקמת היישוב ישנה להקמת יישוב חדש בימים אלה ובעיקר, בעוטף עזה, יש חשיבות לאומית עצומה. יש בה הצהרה על נחישותה של ישראל להוסיף ולבנות ולפתח את ההתיישבות בכל חלקי הארץ. יש בהחלטה הזאת גם הצהרה על כוונתה של הממשלה להמשיך ולפתח את הפריפריה". 

"בהחלטה על הקמת יישוב חדש יש לשקול לא רק נתונים כלכליים של רווח והפסד" אמר חג'ג' והמשיך, "אלא גם את הערך הלאומי והחברתי של המעשה. כמי שעומד בראש מרכז המועצות האזוריות ובראש המועצה האזורית השכנה, מרחבים, אני מתחייב לסייע במימוש ההחלטה ככול שיידרש".