לקראת הכרעה בבחירות בארה"ב: ביידן נטל את ההובלה גם בג'ורג'יה

הקולות האחרונים נספרים, בזמן שברקע ישנם דיווחים על הגברת האבטחה של השירות החשאי סביב ביידן, ועל קיומן של הכנות אפשריות לנאום ניצחון של המועמד הדמוקרטי כבר בשבת. ביידן מוביל גם בג'ורג'יה, טראמפ טוען לזיופים והרשתות החברתיות ממשיכות לצנזר אותו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/11/20 13:13 יט בחשון התשפא

לקראת הכרעה בבחירות בארה"ב: ביידן נטל את ההובלה גם בג'ורג'יה
הפגנה נגד טראמפ, אתמול בניו יורק, צילום: shutterstock

שלב ההכרעה בבחירות לנשיאות ארה"ב מתקרב, ומעריכים כעת כי במידה וספירת הקולות תימשך כסדרה, כבר במהלך השבת אנחנו נקבל את התשובה לשאלה מי ישב בבית הלבן בארבע השנים הקרובות. נכון להיום (ו') הספירה נמשכת בארבע מדינות מפתח, כשלג'ו ביידן עשוי להספיק ניצחון באחת מהן בלבד כדי לקבל את האלקטורים האחרונים הדרושים לו בדרך לזכייה בבחירות.

במדינת פנסילבניה, שסומנה עוד במהלך מערכת הבחירות כמדינת מפתח, מצטמצמים הפערים בין טראמפ, שמוביל נכון לעכשיו, לבין ביידן, וההערכה הרווחת היא כי המועמד הדמוקרטי יזכה בסופו של דבר בעשרים האלקטורים של המדינה. התוצאות בפנסילבניה עשויות להיות מוכרזות כבר הלילה, וייתכן כי הניצחון במדינה יקנה לביידן כבר הלילה את הנשיאות.


(הפגנות משני הצדדים באריזונה)

מדינה נוספת בה נמשכת הספירה היא ג'ורג'יה לה 16 אלקטורים, שם ביידן נטל את ההובלה מטראמפ והפער ביניהם עומד על עשיריות האחוז והקרב שם צמוד במיוחד.

גם באריזונה עדיין נמשכת הספירה. רשת פוקס ניוז כבר הכריזה על ניצחונו של ביידן באריזונה, אך רשתות אחרות כמו CNN טרם הכריזו על הזוכה על פי הערכותיהן, כך שנראה שהמירוץ במדינה עוד פתוח. נכון להערב נספרו שם כ-88 אחוזים מן הקולות, והיתרון בו אחז ביידן הצטמצם.

ספירת הקולות נמשכת גם במדינת נבאדה, שם ביידן בפער קטן במיוחד, אך במשך היום הגדיל מעט את הפער. ברשתות האמריקניות מעריכים בוודאות גבוהה כי הניצחון בנבאדה יילך לביידן, אך ספירת הקולות נמשכת, וגם שם ייתכנו ערעורים על התוצאה הסופית.

הנשיא דונלד טראמפ ממשיך לנסות ולערער את תוצאות הבחירות. טראמפ ותומכיו חוזרים ודורשים לעצור את ספירת הקולות בחלק מהמדינות, בטענה להטיות ולזיופים. ברחבי ארצות הברית התקיימו במשך היום הפגנות משני הצדדים, כשבצד אחד נרשמה דרישה לעצור את הספירה, ומנגד דרשו תומכי הדמוקרטים "לספור כל קול".