מירי רגב: "סמוטריץ' עשה יד אחת עם פקידי האוצר וקידם מדיניות אנטי פריפריה"

שרת התחבורה אישרה את המתווה החדש, ואפליקציות הנסיעה בתחבורה ציבורית בפריפריה יכללו תעריפים מוזלים לפריפריה, ותקפה את קודמה במשרד שלטענתה עצר את התכנית: "לא אבהל מהניסיונות להלך עלי אימים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/11/20 09:15 יח בחשון התשפא

מירי רגב: "סמוטריץ' עשה יד אחת עם פקידי האוצר וקידם מדיניות אנטי פריפריה"
תוקפת את סמוטריץ'. מירי רגב, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

לאחר שהשרה מירי רגב עיכבה את הפעלתם, בנימוק שהמחיר בהן גבוה מדי לשימוש באזורי הפריפריה, ובזמן שהשימוש ברב קו באזורים אלה הוא זול יותר, אפליקציות התשלום לתחבורה ציבורית יוצאות לדרך. לאחרונה סיכמו משרדי התחבורה והאוצר על מספר שינויים לבקשת השרה, ויכללו תעריפים מוזלים לנסיעה באזורי פריפריה.

האפליקציות תוכננו להיכנס לפעולה כבר בחודש יוני האחרון, לאחר עבודת הכנה שנמשכה כשנה. במכרז שפורסם על ידי משרד התחבורה, זכו שלושה צוותים. הופ און ופייבוקס (דיסקונט); מוביט, פנגו וביט (בנק הפועלים); וישראכרט. לפי התכנון הן היו אמורות לכלול ארבעה תעריפים, בהתאם למרחק הנסיעה. המחיר המינימלי הוא 5.9 שקלים לנסיעה של עד 15 קילומטרים, ומחיר של 55 שקלים לנסיעה של יותר מ-250 קילומטרים.

עבודה משותפת של משרד התחבורה ואגף התקציבים במשרד האוצר הובילה להוספה של תעריפים חדשים באזורי הפריפריה, לאור בקשת השרה רגב להוזיל את המחירים באזורים אלו, שיהיו בדומה למחירי הרב-קו. כך למשל נסיעה באורך של עד 15 ק"מ בקריית שמונה, צפת, רהט, טבריה, בית שאן, אריאל, ירוחם ודימונה נקבע תעריף של שלושה שקלים, ובערים גדולות יותר בפריפריה כמו קריית גת כרמיאל ונהריה נקבע תעריף של ארבעה שקלים. 

בעקבות הפעלת האפליקציות הכריזה שרת התחבורה מירי רגב כי "הבטחתי וקיימתי - מחירים מוזלים לפריפריה באפליקציות התחבורה הציבורית. שמחה לבשר לכם שניצחנו. למרות הניסיונות להלך עלי אימים לא אפשרתי את הפגיעה בפריפריה ועמדתי על מחירים הוגנים ומוזלים לתושבי הפריפריה שיעשו שימוש באפליקציות התחבורה הציבורית".

רגב תקפה את שר התחבורה הקודם וטענה כי, "סמוטריץ׳ עשה יד אחת עם פקידי האוצר וקידם את האפליקציות במדיניות אנטי פריפריה, דבר שמנעתי בנחישות. אין לי כוונה להיבהל מהניסיונות להלך אימים גם בסוגיית המטרו. מדינת ישראל תיתן את ההתייחסות המתאימה לפריפריה בצפון ובדרום, ותבטיח צדק חלוקתי וצדק תחבורתי".