הליגה נגד השמצה ליד ושם: עצרו את מינוי אפי איתם

המינוי הצפוי של אפי איתם לתפקיד יו"ר יד ושם, גורם להתנגדות נוספת, כאשר הליגה נגד השמצה העבירה מכתב למועצת יד ושם, בו ביקשה למנוע את המינוי בשל: "הרקורד המוסרי הבעייתי של איתם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/11/20 17:48 יז בחשון התשפא

הליגה נגד השמצה ליד ושם: עצרו את מינוי אפי איתם
הליגה נגד השמצה, נגד אפי איתם, צילום: פלאש 90

במהלך חודש אוגוסט, דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לדחוף למינויו של אפי איתם, לתפקיד יו"ר יד ושם, במקומו של אבנר שלו שמסיים את תפקידו. הדיווח קיבל מספר גינויים, בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, שמבקשים למנוע את מינויו של איתם שלטענתם "ננזף בידי הרמטכ"ל על התעללות באוכלוסיה אזרחית". 

כעת מפרסמת הליגה נגד השמצה, כי שלחה מכתב לרב ישראל מאיר לאו שמשמש כיו"ר מועצת יד ושם, בו הם מביעים דאגה ממינויו הצפוי של אפי איתם ליו"ר יד ושם, ומבקשים לבטל זאת.

מי שחתומה על המכתב היא קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה, שמציינת כי היא מצטרפת "לקולות המביעים דאגה לנוכח מינויו הצפוי של ח"כ לשעבר ותת אלוף (במיל') אפי איתם ליו"ר יד ושם".

"בעוד הליגה נגד השמצה אינה נוהגת להתערב במינוי מועמדים לתפקידים מסוג זה" אומרת נוריאל וממשיכה, "אנו חשים שיש צורך בהשמעת קולנו לנוכח מועמדותו של מר איתם. אנו מוצאים כי מספר התבטאויות שנאמרו על ידי מר איתם במהלך השנים הינן בעייתיות, כולל קריאתו לגירוש המוני של פלסטינים מהגדה המערבית, וכינויים של ערביי ישראל כגיס חמישי".

במכתב מצוין אותו מקרה בו מספר חיילים שהיו תחת פיקודו של איתם במהלך שנות השמונים, היכו למוות אסיר פלסטיני, כאשר לדבריהן "הרקורד המוסרי הבעייתי שלו מהדהד בקרב ארגונים ויחידים אשר שמו להם למטרה להנחיל את לקחי השואה, כולל יד ושם והליגה נגד השמצה".

הליגה נגד השמצה ונוריאל מסכמים ואומרים כי  "אנו מרגישים צורך להביע את דאגתנו ממינויו של מר איתם, ולבקש ממך להשתמש במעמדך ובמנהיגותך על מנת לבטל את מועמדותו ולמצוא מועמד מתאים יותר לתפקיד".