המשרד לירושלים ומורשת יקים מרכז למורשת יהודי מרוקו בעפולה

הרב רפי פרץ ערך סיור בעיר עפולה והבטיח להקים מרכז שיחזק את המורשת עבור צעירי העיר. "יש דור של אנשים ונשים שעמלו וחיו פה בתקופות קשות, הדור הצעיר חייב ללמוד על זה ולהכיר תודה על כך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/20 14:46 טז בחשון התשפא

המשרד לירושלים ומורשת יקים מרכז למורשת יהודי מרוקו בעפולה
צילום: יח"צ

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ ביקר היום (ג׳) בעיריית עפולה ונפגש עם ראש העיר אבי אלקבץ וסגנו חביב פרץ. השר הודיע כי מתוקף תפקידו כשר לירושלים ומורשת, כי משרדו יקים מרכז למורשת עם דגש על יהדות מרוקו בעיר, ״ילדי עפולה צריכים ללמוד את ההיסטוריה של העיר שלהם. היום העיר פורחת ומשגשגת וזה קרה בזכות דור של עולים ומייסדים. יש דור של אנשים ונשים שעמלו וחיו פה בתקופות קשות, הדור הצעיר חייב ללמוד על זה ולהכיר תודה על כך.״

בנוסף השר קיבל סקירה על הנעשה בעיר בתקופת הקורונה ועל הפיכת העיר מאדומה לירוקה. ראש העיר אלקבץ סיפר כיצד התנהלו במשבר, ״אני נכנס מדי יום לתוכנת המחשב באונליין כדי לראות מי החולים החדשים, מעדכן את מערכת החינוך ואם צריך סוגר את הגן או בית הספר וסוגר את זה כמו שצריך. אנו מעדיפים לא להמתין לעדכון ממשרד הבריאות שכן עד שהם מביאים את התוצאה כבר אותו אדם הדביק. בסבב הנוכחי התמקדנו בתושבי העיר המאומתים שהיו מבודדים בביתם באמצעות סיוע במזון, סלסלת פירות, תרופות וכל מחסור". 

השר רפי פרץ אמר, ״מ-1000 נדבקים לעיר ירוקה - ההתנהלות של עפולה צריכה להיות מודל לחיקוי לכל המדינה. ההתנהלות פה הייתה מרשימה. חביב פרץ, סגן ראש העיר אמר, ״שמחתי לפגוש הבוקר את השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ. אני מודה לשר שפינה מזמנו והגיע לעיר עפולה לפגוש את נציגי הבית היהודי ותושבי העיר".