הרב הראשי של וינה: "חברי הקהילה רגועים אך יש עוד מה לעכל"

הרב ירון אנגלמאייר מתאר את התחושות בבוקר אחרי הפיגועים בבירה האוסטרית, שגבו את חייהם ארבעה אזרחים, ומבקש להודות על התמיכה הרבה שקהילתו קיבלה: "רואים את הכוח האמיתי של עם ישראל בשעות הקשות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/11/20 12:12 טז בחשון התשפא

הרב הראשי של וינה: "חברי הקהילה רגועים אך יש עוד מה לעכל"
הפיגוע בוינה. , צילום: צילום מסך

טרור באוסטריה: שעות לאחר מתקפת הטרור בבירה וינה, כלי התקשורת במדינה מדווחים כי אחד המחבלים שחוסלו אמש (ב') במהלך המתקפה, הוא בן 20 שנולד וגדל בבירה, מקור משפחתו באלבניה. המחבל היה מוכר לשירותי המודיעין האוסטריים בשל השתייכותו לדעא"ש. בפיגוע נהרגו עד כה ארבעה אנשים, וישנם עוד מספר פצועים שמטופלים בבתי החולים.

אחד מכיווני החקירה הנבדקים בנוגע לנסיבות האירועים הוא שהירי כוון כלפי הקהילה היהודית בעיר. הבוקר (ג') שוחח הרב ירון אנגלמאייר, רבה הראשי של וינה, עם חדשות כיפה, ותיאר את התחושות אחרי אירועי הלילה.

"כרגע חברי הקהילה נמצאים בבתיהם ולא יוצאים" מספר הרב אנגלמאייר ואומר כי "אנחנו יודעים שנתפסו כמה מהמחבלים אך לא ברור אם האירוע הסתיים סופית. אנחנו במחשבותינו עם הקורבנות, ומתפללים לרפואתם. הם אמנם לא מהקהילה היהודית אך ליבנו איתם". 

הרב ירון אנגלמאייר

מודה על התמיכה מהארץ. הרב ירון אנגלמאיירצילום: צלם הקהילה היהודית בוינה

"היו שישה מוקדים של ירי אתמול כאשר אחד מהם היה ממש בסמוך לבית הכנסת", אומר הרב אנגלמאייר אך מסרב לקבוע אם הקהילה היהודית הייתה המטרה לירי, וכי לא היו רמזים מקדימים לכך. "לא ברור לגמרי אם האירועים נעשו נגד הקהילה היהודית או לא, לכן קשה לנו להסיק מסקנות. נחכה לקביעה של הרשויות".

רבה הראשי של וינה מבקש להודות בשם קהילתו לכל האנשים שתמכו בהם בעקבות האירועים הקשים, "מחמם את הלב מבפנים ומבחוץ, לקבל את כל התמיכה הזאת מישראל, מאנשים שדורשים בשלומנו. חברי הקהילה רגועים אך יש עוד מה לעכל ולהמתין עד שיתבררו הפרטים. אנחנו רואים את הכוח של עם ישראל בשעות הקשות, אך גם השעות הרגילות".