מנדלבליט הכריע: זה הסדר ניגוד העניינים של נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה פרסם את הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בכל הנוגע לניהול משפטו. בין הסעיפים: אי התערבות במינויים במערכת אכיפת החוק ובבתי המשפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/20 19:34 טו בחשון התשפא

מנדלבליט הכריע: זה הסדר ניגוד העניינים של נתניהו
מנדלבליט ונתניהו. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בלי התערבות במערכת אכיפת החוק: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו את הסדר ניגוד העניינים בעניינו, כאשר המטרה היא למנוע מנתניהו כל נגיעה במינוי שיכול לעזור לו או ליצור מצג של התערבות במהלך כלשהו של משפטו. 

ההסדר עוסק בחמישה נושאים: הראשון נוגע במינויים הצפויים בקרוב במערכת אכיפת החוק כמו היועץ המשפטי לכנסת, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה, בהם לפי ההסדר אסור לנתניהו לקחת חלק באופן ישיר. הנושא השני הוא הוראה על אי התערבות במינויי שופטים לבית המשפט העליון והמחוזי בירושלים, שם אמורים להתנהל תיקיו של ראש הממשלה. יחד עם זאת, מודגש כי אין מניעה שראש הממשלה יהיה מעורב בקביעת זהות חברי הממשלה שימונו כנציגים לוועדה לבחירת שופטים.

עוד מצויין בהסדר כי על נתניהו להימנע מעיסוק בעניינם האישי של כל אחד מהעדים והנאשמים האחרים מאחד ממשפטיו. עוד מוסיף מנדלבליט כי על ראש הממשלה להימנע מכל טיפול בהליכי חקיקה הנוגעים לעבירות מתחום טוהר המידות, והחלטות בתחום התקשורת עם זיקה ישירה למשפטו.

בהסדר מודגש כי בכלל העניינים שבהם נקבע כי ראש הממשלה יהיה מנוע מלטפל, גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה ויתר נושאי משרות האמון בלשכת ראש הממשלה, אינם יכולים להתערב.