יגאל עמיר בבקשה חריגה: "תנו לי לצאת לבר המצווה של בני"

בית המשפט ידון בעתירת רוצח ראש הממשלה, אחרי ששירות בתי הסוהר המליץ לדחות אותה. הבקשה צפויה להידחות כמו שאר בקשותיו של עמיר לאורך השנים. בכנסת כבר מגיבים: "במצב נורמלי הוא היה נזרק לצינוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/20 15:43 טו בחשון התשפא

יגאל עמיר בבקשה חריגה: "תנו לי לצאת לבר המצווה של בני"
יגאל עמיר. מבקש להשתחרר לבר המצווה של הבן. , צילום: פלאש 90

יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל הגיש בקשה ליציאה מבית הכלא למשך מספר שעות. הסיבה: בר המצווה של בנו שאמורה להיחגג השבוע. בשירות בתי הסוהר המליצו כבר בחודש ספטמבר שלא לאשר את הבקשה, וביום רביעי הקרוב, ייערך הדיון בנוגע לעתירה של עמיר. הבקשה צפויה להידחות, כמו בקשותיו הקודמות של עמיר ליציאה מהכלא או להטבה בתנאי מאסרו.

עמיר הגיש את הבקשה כבר במהלך חודש ספטמבר, כאשר רצונו הוא להשתחרר למספר שעות לטובת חגיגת בר המצווה של בנו, בביתה של אשתו לריסה, וכל זאת תחת כל תנאי שהשב"כ יקבע. בעתירה שהגישה עורכת דינו של עמיר, עו״ד רווית מחובר, מצוין כי השב"כ כי עמיר אינו מסוכן לציבור. 

עורכת דין רוית מחובר, טענה כי "מדובר בעתירה שהוגשה לצורך יציאה לחופשה חריגה מטעמים הומניטריים. יגאל אמיר עומד בתנאי הפקודה שמאפשרת גם לאסירים בסטטוס שלו חופשה מטעמים הומניטריים". מחובר הודפת את הטענות בנוגע להגשת הבקשה בשבוע בו מציינים את רצח ראש הממשלה: "כמובן שהבקשה לצאת לחופשה אינה קשורה לציון 25 שנה לרצח, הבקשה הוגשה לפני חודש וחצי ואין בין יום הזיכרון לבן הולדת הבן".

ביולי 2005 קבע בית הדין הרבני כי נישואיו של עמיר עם לריסה טרימבובלר תקפים, וזאת לאחר סאגה ארוכה של דיונים בבית המשפט, וטקס קידושין שכלל שליח. בשנת 2007 נולד בנם של טרימבובלר, וטקס ברית המילה שלו נערך בכלא רימונים שבשרון, שם ניתן לו שמו: ינון אליה שלום.

ח״כ יואל רזבוזוב מיש עתיד-תל״ם, הגיב לבקשתו של יגאל עמיר לצאת לחופשה ואמר: "במצב נורמלי מרוצח ראש ממשלה היו נשללות כל זכויותיו והוא היה נזרק לצינוק חשוך ומבודד עד סוף ימיו. בטח לא מבקש לצאת לחופשות. עלינו לזכור שהאיש המתועב הזה הוא רוצח שפל שרצח ראש ממשלה והרס משהו במדינה שלנו שלעולם לא נוכל לתקן. הבן שלו יחגוג בר מצווה בזמן שמשפחת רבין נשארה ללא יצחק זכרונו לברכה. אין גבול לחוצפה. אני קורא לשופטי בית המשפט ללמוד מטעויות העבר שנעשו עם יגאל עמיר בזכויות המופרזות שהוענקו לו גם כך, לקבל את המלצת שב״ס ולדחות את הבקשה".