בדרך לחיסון קורונה ישראלי נוסף? חברה נוספת תתחיל בניסויים בבני אדם

לאחר שעבר את השלב הראשון של ניסויים בבעלי חיים, מכון המחקר "מיגל" צפוי להתחיל בקרוב ניסויים קליניים בבני אדם, ובימים אלו עובד על ייצור המוני של מנות החיסון

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/20 22:07 יד בחשון התשפא

בדרך לחיסון קורונה ישראלי נוסף? חברה נוספת תתחיל בניסויים בבני אדם
אילוסטרציה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

המרוץ לחיסון. חברה ישראלית נוספת צפויה להתחיל בניסויים קליניים בבני אדם במסגרת פיתוח החיסון לנגיף קורונה. מדובר במכון המחקר "מיגל" שסיים את שלב הניסויים בבעלי חיים, בהצלחה. בימים אלו עובדים במכון על ייצור המוני של מנות החיסון לקראת המעבר לניסויים בבני אדם, ובקרוב יחלו לגייס במכון את הנסיינים שיקבלו את החיסון, בכפוף לאישור משרד הבריאות. כך דווח הערב (א') בחדשות 12.

מכון מיגל הוא מכון מחקר יישומי הממוקם בקרית שמונה ומעסיק 310 עובדים. מזה כמה שנים עובדים במכון הגלילי על פיתוח חיסון נגד זן מסוים של נגיף קורונה שנמצא בכלל עופות. בחודש פברואר השנה, הודיעו במכון כי הם פועלים למנף את הפיתוח כדי למצוא חיסון גם נגד הנגיף עמו אנו מתמודדים בימים אלה. 

מנהל המכון הביולוגי מאמין: החיסון יהיה זמין בסוף הקיץ הבא 

כזכור, המכון הביולוגי החל הבוקר בשלב השלישי של פיתוח החיסון לקורונה. שגב הראל, בן 26 מקיבוץ שדה נחמיה, היה הראשון שקיבל את החיסון בניסוי, לצד ענר אוטולנגי, בן 34 מקיבוץ טללים. אחד מהם קיבל את החיסון, והשני את חיסון הדמה (פלסבו). 

ראש הממשלה נתניהו הגיע הבוקר לבית החולים שיבא בתל השומר, שם החל השלב הניסויים, ואמר כי "באמצעי כזה או אחר, חיסון שיפותח כאן או בחו"ל, נביא מספיק חיסונים לאזרחי ישראל, ואז נוכל סוף סוף להשתחרר מהמגפה. אני רואה את האור בקצה המנהרה, אני רואה את החיסונים במדינת ישראל".