מנהל המכון הביולוגי מאמין: החיסון יהיה זמין בסוף הקיץ הבא

פרופסור שמואל שפירא מעריך כי אם שלב הניסויים בחיסון שפיתחו לקורונה יעלה יפה, בעוד כתשעה חודשים אפשר יהיה להתחיל לחסן את האוכלוסייה. "עברנו דרך רגולטורית לא פשוטה על ידי שתי רשויות רגולציה. לא היו לנו קיצורי דרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 08:52 ח בחשון התשפא

מנהל המכון הביולוגי מאמין: החיסון יהיה זמין בסוף הקיץ הבא
המכון הביולוגי, צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

משרד הביטחון, המכון למחקר ביולוגי ומשרד הבריאות הכריזו אמש (א') על אישור לתחילת שלב הניסויים הקליניים בבני-אדם בחיסון לקורונה. מדובר בשלב החשוב והמכריע בפיתוח החיסון לנגיף הקורונה והוא יחל ביום ראשון הקרוב. למעלה מ-25 אלף מנות חיסון יוצרו במכון הביולוגי עבור שלב הניסויים הקליניים.

מנהל המכון הביולוגי, פרופסור שמואל שפירא, התייחס הבוקר לתחילת שלב הניסויים. "זה יום חג. עברנו דרך ארוכה. התחלנו בשני לפברואר בהוראת ראש הממשלה גם לפתח חיסונים וגם נוגדנים. עברנו דרך מדעית מורכבת, דרך רגולטורית לא פשוטה על ידי שתי רשויות רגולציה, ישראלית וגרמנית. לא היו לנו קיצורי דרך". את הדברים אמר ב"כאן רשת ב'".

יצור החיסון

יצור החיסוןצילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

פרופסור שפירא נשאל מה דעתו על כך שמדינת ישראל נמצאת בפיגור בכל הקשור לפיתוח חיסון לקורונה, והשיב: "ביחס לחברות אחרות בעולם, יש שני מרכיבים. מרכיב הזמן שאנחנו לא קיבלנו קיצורי דרך והנחות שחברות אחרות תחת רשויות רגולציה אחרות - קיבלו. בהרבה דברים החמרנו עם עצמנו. מרכיב אחר זה מרכיב האיכות והבטיחות. עשינו בדיקות מדוקדקות בהרבה יותר מודלי חיות מחברות אחרות".

לבסוף העריך שפירא, כי חיסון יהיה זמין לקראת סוף הקיץ הבא: "אני חושב שיהיה לנו חיסון יעיל מאוד, בטוח וטוב. החיסון כבר ישנו. מקווה שתשעה חודשים לאחר תחילת הניסויים בבני אדם, אם יהיה לנו מזל והדברים ילכו מצוין אולי אפילו קודם. מקווה שסוף הקיץ הבא".

;