אדלשטיין נגד כ"ץ: "מוביל לסגר נוסף ולאסון כלכלי"

שר הבריאות תקף את שר האוצר, על רקע דרישתו לפתוח את החנויות כבר ביום שלישי: "פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר". מוקדם יותר אמר שר האוצר: "התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/11/20 14:08 יד בחשון התשפא

אדלשטיין נגד כ"ץ: "מוביל לסגר נוסף ולאסון כלכלי"
יולי אדלשטיין וישראל כ"ץ בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90

משרד הבריאות נגד משרד האוצר. אחרי שהשר ישראל כ"ץ תקף הבוקר (א') את משרד הבריאות, וקרא לפתוח את חנויות הרחוב בהקדם, בשל המשבר הכלכלי הקשה, במשרד הבריאות מגיבים, ומציגים דו"ח המראה את העלייה במקדם ההדבקה, מאז החלה היציאה מהסגר.

מרד העסקים: רשת 'ביג' תפתח מחר את החנויות

כזכור, השר כ"ץ אמר הבוקר כי "זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת. התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי ומובילה לאנרכיה והעדר פיקוח". כזכור, על פי החלטת קבינט הקורונה, החנויות ייפתחו רק ביום ראשון הבא, וגם זה לאחר לחץ כבד של משרד האוצר בקבינט הקורונה.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הגיב לדבריו של כ"ץ ואמר כי "מי שדורש להוביל היום, אחרי העלייה במקדם ההדבקה, לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי, חברתי ובריאותי". 

גרף התחלואה שהציג משרד הבריאות

גרף התחלואה שהציג משרד הבריאותצילום: משרד הבריאות

אדלשטיין הוסיף: "אני מבין את מצוקתם של בעלי החנויות. חובתנו לעזור להם ולספק להם רשת ביטחון כלכלית, לדאוג באמת - לא רק בהצהרות. יחד עם זאת לזכור כי פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר נוסף אחר כך. השאננות תוביל בסופו של דבר לגזר דין מוות לעסקים רבים". 

שר הבריאות התייחס למצב התחלואה באירופה, והשווה אותו למצב בישראל. "עלינו רק לראות מה קורה כעת בגרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ומדינות נוספות ולהבין כי ההחלטות על פתיחת המשק אסור שתהיינה תחרות בפופוליזם שעלולה להוביל להרס המשק במקום לשיקומו". סיכם אדלשטיין.


(שר הבריאות בבית החולים שיבא, היום)

במשרד הבריאות לא הסתפקו בתגובה, והציגו גרף המראה את העלייה במקדם ההדבקה מאז תחילת השלב הראשון של פתיחת הסגר. 

העימות המתוקשר בין שני השרים החל כבר לפני שבועות ארוכים, ונמשך לכל אורך הסגר, כשכ"ץ ומשרד האוצר מבקשים להמעיט ככל הניתן בהגבלות על המשק, ומנגד במשרד הבריאות מסבירים כי אין ברירה, וחייבים להחמיר את ההגבלות כדי שניתן יהיה לפתוח בהמשך.

בשבוע שעבר תקף כ"ץ את אדלשטיין ואמר כי "חייבים לפתוח מיד את חנויות הרחוב שנמצאות על סף קריסה" תקף כ"ץ. "מה זו הטרפת הזאת? משרד הבריאות התנתק מהעם ונוהג באטימות לב. די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים. אנשים בנו עסקים בעשר אצבעות ונשארים עכשיו חסרי כל, עוד מעט יתחילו הגשמים ויהיה קשה להתחיל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן