נתניהו: "התחלואה בישראל מהנמוכות במערב - אבל הקורונה עדיין כאן"

ברקע המעבר לשלב השני של ההקלות ופתיחת חלקים נוספים במערכת החינוך, ראש הממשלה מוסר הודעה לתקשורת בה הוא מתייחס למצב הקורונה בישראל ובעולם, השלבים הבאים בהקלות, ועסקת מטוסי F-35 לאמירויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/20 17:58 יא בחשון התשפא

נתניהו: "התחלואה בישראל מהנמוכות במערב - אבל הקורונה עדיין כאן"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ימסור בעוד זמן קצר הודעה מיוחדת לתקשורת, במהלכה הוא עשוי לעסוק בהתמודדות המדינה עם הקורונה, והשלבים הבאים בהקלות עליהם יוחלט בקבינט הקורונה שייתכנס בהמשך הערב. 

ראש הממשלה פתח בתיאור הגל השני הקשה שפוקד בתקופה זו את אירופה. "בצ'כיה, מדינה שגודלה דומה לישראל יש אלפי חולים ביום, במדינות נוספות יש חשש לעליית המגפה. אני אומר שוב סגר זה לא דבר קל זה דבר קשה מאוד אבל כשאין ברירה אחרת חייבים לפעול. מנהיגות אומרת לקחת החלטות קשות, קיבלנו החלטות קשות". 

"כיום אנחנו עם שני אחוזי הדבקה" אמר נתניהו, "ואחת מהמדינות עם אחוזי התחלואה הנמוכים במערב, אולי הנמוך ביותר. זה לא אומר שהקורונה מאחורינו. מצבינו השתפר אבל אי אפשר להיכנס לשאננות. הקורונה כאן". 

הערב (ה') פורסם כי הבית הלבן מסר לקונגרס כי הוא מעוניין להעביר 50 מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, דבר שעלול לשנות את מאזן הכוחות במזרח התיכון. על החשש מכך אמר נתניהו: "קיבלנו יותר מביטחון ההתחייבות האמריקנית לשמור על היתרון האיכותי הצבאי של ישראל . אני עכשיו בא מפגישה עם מזכיר המדינה אספר שביקר בישראל, הודיתי לו על שיתוף הפעולה. אנחנו גם יודעים שכולנו עומדים מול איום משותף ואנחנו מבינים את זה היטב אם זאת חשוב שמערכת הביטחון קיבלה את ההתחייבות האמריקנית לשמירת יתרוננו באזור ובכלל".