4 ימים בשבוע וכיתות של עד 20 תלמידים | מתווה החזרה של משרד החינוך

משרד החינוך פרסם את מתווה החזרה ללימודים של כיתות א'-ד', שיחלו ללמוד ב-1 בנובמבר. המתווה מתייחס גם לצהרונים, הסעות, ארוחות והנחיות למניעת הדבקה | המתווה המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/20 10:59 יא בחשון התשפא

4 ימים בשבוע וכיתות של עד 20 תלמידים | מתווה החזרה של משרד החינוך
צילום: Miriam Alster/FLASH90

משרד החינוך מפרסם הבוקר (ה') את המתווה של שר החינוך, יואב גלנט, לקראת פעילות כיתות א'-ד' שיחל ביום ראשון. על פי המתווה התלמידים ילמדו 4 ימים בשבוע, כשבכל כל כיתה עד 20 תלמידים. במתווה משרד החינוך נכתב: "מערכת החינוך שואפת להיות עוגן של יציבות עבור התלמיד, משפחתו, עובדי ההוראה והציבור בישראל.הפעלת מערכת החינוך בכלל ובגילאים הצעירים בפרט, היא תנאי לפעילותו התקינה של המשק הלאומי".

קבינט הוקורנה אישר את פתיחת מערכת החינוך בכיתות א'-ד' 

בתי ספר

תלמידי כיתות א'-ד' יחזרו ללמידה פיסית ומשולבת למוסדות החינוך החל מה - 1בנובמבר, על פי המתווה:

  • כיתות א' ו-ב' – בקבוצות קבועות ונפרדות של עד מחצית מכמות התלמידים בכיתה המקורית. בכיתה מקורית שמספר התלמידים בה אינו עולה על 20. תיחשב כל הכיתה כקבוצה קבועה ונפרדת.
  • ב. בכיתות ג ו-ד – בקבוצות קבועות של עד 20תלמידים בכיתה.

צהרונים 

ילדי גן/כיתות א' וב' המשתתפים בצהרון, ישהו באותה כיתה אורגנית שעמה שהו בשעות הלימודים . קבוצת הצהרון לא תעלה על 28תלמידים - במידה והיא מורכבת ביותר מקבוצה אחת ועד שלוש קבוצות בוקר אורגניות מאותה שכבת גיל.

מסגרות חינוך נוספות

  • מחוננים – ילמדו אך רק בקבוצות קבועות ע"פ המיתווה ובלבד שיהיו מאותו מוסד חינוכי ללא ערבוב קבוצות מבתי ספר שונים.
  • חוות חקלאיות – ילמדו בקבוצות הקבועות ע"פ המתווה ובלבד שיהיו מאותו מוסד חינוכי ללא ערבוב קבוצות מבתי ספר שונים.

הנחיות עיקריות

 

  • חובת עטיית מסכות מכיתה א' ומעלה, בכל השיעורים ובהפסקות.
  • למידה בקבוצות קבועות בלא תחלופה ומעבר של התלמידים בין הקבוצות.
  • מורה יוכל ללמד עד 3קבוצות של תלמידים.

הסעות  

ההסעות יהיו ללא שינוי בנוהל הסעות לתלמידים בתקופת הקורונה למעט:

  • הפעלת רכב הסעה שהוא אוטובוס – תתבצע הפרדה באמצעות השארת שורת מושבים ריקה בין חלקו הקדמי לבין חלקו האחורי של האוטובוס.
  • כלל הנוסעים מכיתה א' ומעלה יעטו מסיכה למעט הפטורים עפ"י הנחיות משרד הבריאות.

ארוחות  

התלמידים יאכלו את ארוחותיהם בשטח פתוח ככל הניתן, ובמקרה שהדבר לא אפשרי, יאכלו
בכיתות כשהם יושבים בשולחנות נפרדים זה מזה.

קווים מנחים

  1. מוסדות החינוך יפעלו שישה ימים בשבוע, למעט אלו הפועלים בשגרה חמישה ימים וימשיכו באותה מתכונת תוך כדי שמירה על היקף משרתם של המורים והגננות.
  2. .מתווה המפורט מגדיר תנאים מחייבים. כל מוסד חינוכי מורשה להוסיף על התנאים במתווה (ככל שהדבר לא עומד בניגוד לדין) וזאת בתיאום עם הרשות המקומית ובאישור המחוז, אך לא לגרוע מהם.
  3. יתאפשרו פתרונות דיפרנציאליים בין רשויות מקומיות שונות, בין יישוב ליישוב, בין מוסדות חינוך שונים ובהתאם לצורכי המגזרים השונים, כדי לאפשר למנהלי בתי הספר, לרשויות, באישור מנהלי המחוזות , גמישות בניהול התוכנית והתאמתה לצרכיו הייחודיים של כל מוסד ומוסד תוך כדי שמירה על בריאות באי מוסד החינוך.
  4. במסגרת ההתמודדות עם האתגרים שמשבר הקורונה מזמן למערכת החינוך ונוכח הצורך בהתאמה לצרכים ייחודיים של מגזרים שונים (הערבי, הבדואי, הדרוזי, הצ'רקסי והחרדי) ובתי הספר בכלל, וכדי לאפשר יותר למידה פיזית וצמצום פערים, תיבחן למידה במשמרות וכן מעבר ל- 6ימים לבתי ספר שלומדים 5ימים, וכל זאת בהתאם למסגרות התקציב המאושרות (דהיינו, לא תינתן תוספת תקציב לעניין) וללא פגיעה בהיקף המשרה או בתנאי שכרם של עובדי ההוראה. על מוסדות החינוך לפעול בעניין בתיאום עם הרשות המקומית ובאישור המחוז.
  5. חוק לימוד חובה חל באופן מלא כבכל שנה.
  6. אוכלוסיות ייחודיות (בהן החינוך המיוחד, נוער בסיכון, תלמידים בכפרי הנוער וכדומה) יקבלו מענה ייחודי להמשך קיום המסגרת ללא תלות בשיטת ההפעלה.
  7. המהלך ילווה בהדרכה ובהסברה ממוקדת לתלמידים, למורים ולהורים, בנוגע לכללי ההתנהגות ולחשיבות מניעת ההדבקה.
  8. ההורים והתלמידים יעודכנו במערכת השעות ובמשימות הלימודיות בטווח זמן המאפשר היערכות ללמידה מהבית.
  9. משרד החינוך הקצה בשנת תשפ"א משאבים נרחבים עבור תקשוב מערכת החינוך ואספקת אמצעי קצה לתלמידים מעוטי יכולת, מיגון והיגיינה למוסדות החינוך, פיצול כיתות ג' ד', (בכדי לאפשר למידה בקבוצות קטנות) ומענה ממוקד לאוכלוסיות מיוחדות .
  10. משרד החינוך ימשיך להשקיע בחיזוק הרווחה הנפשית והחוסן האישי של כלל התלמידים והצוותים החינוכיים, יאתר ויזהה ילדים במצוקה ובסיכון וייתן מענים רגשיים וטיפולים פסיכולוגיים, בהתאם לצורך, תוך מתן מענה לכלל המגזרים והאוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים (עולים, חינוך מיוחד, לקויי למידה ועוד.) כמו כן, יושם דגש על חיזוק האקלים הכיתתי במרחב הפיזי והווירטואלי, חיזוק הקשר בין התלמידים לבין עצמם ובינם לבין המורה, העמקת תחושת השייכות של הילדים לכיתתם ומניעת התנהגויות סיכון.
  11. השירותים הפסיכולוגיים יספקו שירותי תמיכה, ליווי והדרכה להורי התלמידים בשלבי החינוך השונים, על מנת לחזק את מסוגלותם לתמוך בילדיהם כבדרך שגרה ובתקופת הלמידה מרחוק בפרט, בדגש על היבטים רגשיים וחברתיים.

לקריאה של המתווה המלא: 


להורדת הקובץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן