דרישה: לזמן לחקירה שופטים פלשתינים שדנו משת"פים למוות

בקשה חריגה הוגשה לבית משפט המחוזי בירושלים, לזמון לחקירה את השופטים הפלשתינים שגזרו גזר דין מוות על משתף פעולה: "תשפוך אור על החקירות המזוויעות הנוהגות ברשות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/10/20 10:01 י בחשון התשפא

דרישה: לזמן לחקירה שופטים פלשתינים שדנו משת"פים למוות
אכיון, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בקשה חריגה לזימון שופטים פלשתיניים לעדות וחקירה, הוגשה לבית משפט המחוזי בירושלים, במסגרת תביעתם של 52 משתפי פעולה עם ישראל.

התובעים, באמצעות עו"ד ברק קדם ממשרד ארבוס קדם צור, מבקשים לזמן לעדות וחקירה את שלושת השופטים שדנו משתף פעולה למוות, את התובע הכללי של הרשות הפלשתינית ואת אנשי כיתת היורים שביצעו את גזר הדין. 

שישה נידונו למוות ברצועת עזה בעוון שיתוף פעולה עם ישראל

מונזאר חפנאוי, בן לאם יהודיה שעברה להתגורר בשכם, היה מגדולי הסוחרים ברשות הפלשתינית. בשנת 2001 נעצר חפנאוי בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל. לאחר עינויים פיזיים קשים מאוד שנמשכו חצי שנה, הוא נשפט על ידי בית המשפט של הרשות הפלשתינית ונדון למוות על ידי כיתת יורים ולהחרמת כל רכושו, כולל כל המפעלים שלו, חשבונות הבנק ונכסי הנדל"ן שבבעלותו.

בסרטון שנחשף לאחרונה ואשר הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת הגשת הראיות, ניתן לראות את משפטו של חפנאוי, את טענות התובע הכללי במשפט, את הכחשתו של חפנאוי, את ההמון המוסת המבקש נקם, ואף את הוצאתו להורג בידי כיתת היורים. 


(משפטו של חפנאוי)

חפנאוי וחמישים ואחת משתפי פעולה נוספים המיוצגים על ידי עו"ד ברק קדם ועו"ד אריה ארבוס, מנהלים תביעה בבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד הרשות הפלשתינית בשל חטיפתם, כליאתם ועינויים על ידי הרשות.

במסגרת פסק דין חלקי, כבר פסק להם בית המשפט המחוזי בירושלים 13 מיליון ₪ בגין שלילת חירותם. תביעתם העיקרית בסך מאות מיליוני שקלים, בשל העינויים שסבלו, הנכויות שנותרו בגופם והאונס והרצח של חלקם, מוסיפה להתנהל בימים אלו בבית המשפט.  

במסגרת תביעתם העיקרית הוגש לבית המשפט סרטון המתעד את המשפט והרצח, ובית המשפט התבקש לזמן לחקירה ועדות את השופטים הפלשתינים, התובע הכללי, הסוהרים, החוקרים ואנשי כיתת היורים.

עו"ד ברק קדם מסר בתגובה: "חקירת השופטים והחוקרים הפלשתינים על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים, תשפוך אור על החקירות המזוויעות הנוהגות ברשות, על מכשירי עינויים שפסו מן העולם בימי הביניים אך עדיין פועלים במרתפי הכליאה של הרשות, על משפטי ראווה לצהלות ההמון המוסת, ועל רצח בחסות החוק בידי כיתות יורים.   
ישראל, החתומה על האמנה הבינלאומית נגד עינויים, לא יכולה לעמוד מנגד כאשר עינויים כאלה מבוצעים במרחק חצי שעת נסיעה מבירתה. על ישראל להעמיד לדין את כל מי שהיה מעורב בזוועות האלה. כאשר מדובר במשתפי פעולה, חובתה של ישראל גדלה שבעתיים. משתפי הפעולה השליכו את נפשם מנגד על מנת לסייע לישראל למנוע טרור, מוות ושכול מאזרחי ישראל. על בתי המשפט של ישראל לעשות אתם צדק ולהטיל על הרשות פיצויים משמעותיים שישקפו את נזקם ואת הסלידה של החברה המתורבתת מעינויים ברבריים".