שישה נידונו למוות ברצועת עזה בעוון שיתוף פעולה עם ישראל

חמאס דן שישה משתפי פעולה עם ישראל למוות ועוד שבעה למאסר עולם עם עבודות פרך. ח"כים מישראל ביתנו קוראים לממשלה ה'תבוסתנית נגד חמאס' לדבריהם, להתפטר לאלתר.

חדשות כיפה יהונתן קליין 03/12/18 16:04 כה בכסלו התשעט

שישה נידונו למוות ברצועת עזה בעוון שיתוף פעולה עם ישראל
נידונו למוות בעוון שיתוף פעולה עם ישראל. מחבלי חמאס, צילום: נאסר אישתיה - פלאש 90

דובר משרד הפנים של חמאס בעזה מסר כי היום (ב') נגזר דינם של 13 משת"פים שהורשעו בסיוע לאויב (ישראל). על 7 מהם נגזרו עונשי מאסר ועבודות פרך. על 6 הנותרים הוטל גזר דין מוות.
לדברי משרד הפנים, 13 המשת"פים הורשעו בכמה פרשות שונות שהביאו למותם של תושבי הרצועה.

גזר דינו של משת"פ נוסף (מספר 14) ניתן בהעדרו, לאחר שהצליח לברוח מרצועת עזה.

חברי כנסת מישראל ביתנו קראו לממשלה לעצור את הזרמת הכספים לעזה ומחו על מדיניות הממשלה. יש להזכיר כי עד לפני שלושה שבועות ישראל ביתנו היתה חלק מהממשלה, ושר הביטחון שהיה חתום על העברת הכספים לחמאס הוא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב הגיב ואמר: ״אין ספק שחמאס בעזה מורתע. 15 מיליון הדולרים הראשונים שהגיעו בשלוש מזוודות, דרך הגבול הרתיעו אותו, גם 15 מיליון הדולרים - דמי החנוכה ירתיעו אותו וגם הסכום הכולל של 90 מיליון דולרים בסה״כ יראו לחמאס שאסור להתעסק איתנו.
המדיניות התבוסתנית הזאת מובילה אותנו לאבדון. בחמאס מצד אחד מקבלים כסף מישראל וצוחקים כל הדרך אל הבנק, ומצד שני מוציאים להורג אנשים שלטענתם שיתפו פעולה עם ישראל, ובכל הזמן הזה הממשלה שלנו בטוחה שאנחנו ממש על סיפה של הסדרה.
איפה כל חברי הקבינט הגיבורים/שרי ביטחון מטעם עצמם, שידעו יפה מאוד לתקוף את אביגדור ליברמן כשהיה שר הביטחון כי זה היה קל ונוח עבורם, למרות שידעו את דעותיו ותוכניותיו האמיתיות. משום מה כעת קולם נדם מול הרפיסות של הממשלה, עכשיו הם לא מעזים לצייץ.
אני קורא לדרג המדיני לעצור את הטירוף הזה ולהפסיק באופן מידי את העברת כל הכספים לרצועה״.

ח"כ עודד פורר, אף הוא מישראל ביתנו, אמר: ״כעת פורסם שחמאס הודיע כי יוציא להורג שישה תושבי רצועת עזה, בשל מה שהוא מכנה- שיתוף פעולה עם ישראל.
השבוע ישראל צפויה להעביר דמי חנוכה של 15 מיליון דולר לחמאס. על הכניעה הזו חייבת הממשלה להתפטר. אני לא יודע איך שרי הממשלה מסתכלים בראי. הנוכחות שלהם בממשלה טובה לישבן, אבל רעה לעם ישראל.״