גאווה ישראלית: שלב הניסויים בחיסון לקורונה יחל ביום ראשון

משרד הביטחון ומשרד הבריאות מכריזים על אישור לתחילת שלב הניסויים בחיסון לקורונה. למעלה מ-25 אלף מנות חיסון יוצרו במכון הביולוגי לשלב הניסויים הקליניים, שיארך מספר חודשים. שר הביטחון: "יום של תקווה לאזרחי ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/10/20 19:30 ז בחשון התשפא

גאווה ישראלית: שלב הניסויים בחיסון לקורונה יחל ביום ראשון
יצור החיסון, צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

משרד הביטחון, המכון למחקר ביולוגי ומשרד הבריאות הכריזו הערב (א') על אישור לתחילת שלב הניסויים הקליניים בבני-אדם בחיסון לקורונה. מדובר בשלב החשוב והמכריע בפיתוח החיסון לנגיף הקורונה והוא יחל ביום ראשון הקרוב. בהודעה המשותפת נכתב כי למעלה מ-25 אלף מנות חיסון יוצרו במכון הביולוגי עבור שלב הניסויים הקליניים.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, בירך על האישור שהתקבל: "זהו יום של תקווה לאזרחי ישראל, וחוקרי המכון הביולוגי הם לוחמים של תקווה. רק לפני חודשיים זכיתי לקבל את הבקבוק הראשון של החיסון, והיום כבר יש לנו 25 אלף מנות חיסון, בדרך לשלב הבא של הניסוי".

גנץ הודה לעוסקים במלאכה: "אני מבקש להודות לעשרות החוקרים שעובדים יום וליל במשימה הלאומית הזו בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות בתקופה המורכבת הזו. אתם הסיירת שפורצת את הדרך עבור אזרחי ישראל. לקחתם על עצמכם משימה בקנה מידה בינלאומי והיסטורי, ועשיתם היום צעד משמעותי בדרך אל היעד. אני, מערכת הביטחון כולה, וממשלת ישראל כולה, נמשיך לתת לכם את הגיבוי והאמצעים הנדרשים בכדי שנגיע לחיסון בטוח ויעיל כחול לבן".

גנץ במכון הביולוגי

גנץ במכון הביולוגיצילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

 

שלב הניסויים הקליניים בבני אדם יארך כחצי שנה ויכלול שלושה שלבים 

בחלק הראשון ייערכו בדיקות בטיחות על 80 מתנדבים בריאים בני 18 עד 55 בבתי החולים שיבא בתל השומר והדסה בירושלים. ביום ראשון יחל הניסוי על שני מתנדבים ובהתאם לתגובותיהם לחיסון - הוא יורחב בהדרגה עד ל-80 איש.

המתנדבים יקבלו זריקה (חיסון או פלצבו-דמה) וכעבור כמה שעות של השגחה, ישוחררו לביתם להמשך מעקב של כשלושה שבועות. במהלכם יבחנו עורכי הניסוי אם הופיעו תופעות לוואי כלשהן ולהבדיל אם הופיעו נוגדנים לנגיף שמעידים על תגובה לקורונה אצל המתנדבים שקיבלו את החיסון.

צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

 

בחלק השני, שצפוי להתחיל בחודש דצמבר, ייערכו בדיקות רחבות על 960 מתנדבים בריאים בני 18 ויותר. הניסוי בחלק זה יתקיים במקביל בכמה מרכזים רפואיים ברחבי הארץ ונועד להשלים את בדיקות הבטיחות בחיסון, לדייק את המינונים הנכונים ולהמשיך ולבחון את יעילותו.

החלק השלישי, כפוף להצלחת שני השלבים הראשונים, ומתוכנן להתחיל בחודשים אפריל-מאי בשנה הבאה. חלק זה כולל ניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון בהשתתפות של עד 30 אלף מתנדבים. מדובר בשלב האחרון, שלאחר סיומו, אם יהיה מוצלח, ניתן יהיה לאשר את החיסון ולחסן את כלל האוכלוסייה.

 

המכון הביולוגי

המכון הביולוגיצילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן