בעקבות הסכם השלום: נתניהו מתכנן להחזיר מסתננים לסודן

ראש הממשלה הורה להקים צוות שידון בהחזרת מסתנני העבודה לסודאן, בעקבות הסכם השלום. הנושא עלה גם בשיחות בין הצדדים, והכוונה בשלב הראשון להחזיר כ-6,000 מסתננים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/20 11:37 ז בחשון התשפא

בעקבות הסכם השלום: נתניהו מתכנן להחזיר מסתננים לסודן
הפגנת מסתננים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הסכם השלום עם סודאן, עליו הכריז ראש הממשלה נתניהו ביום שישי, פותח אפשרויות עבור ישראל מעבר למישור הדיפלומטי. על פי דיווח הבוקר (א') בגלי צה"ל, ראש הממשלה נתניהו הורה על הקמת צוות מקצועי, שידון בהשבת מסתננים, שהגיעו לישראל בשנים האחרונות בחיפוש אחר עבודה, לארץ מוצאם.

נתניהו על הסכם השלום עם סודאן: "משנים את מפת המזרח התיכון"

על פי הדיווח, בשלב הראשון הכוונה היא להשיב לסודאן כ-6,000 מהגרי עבודה. הנושא עלה בדיוני המשא ומתן בין סודאן לישראל, והושגה הסכמה על הצורך להשבתם לסודאן. גורם המעורה בנושא אמר לגל"צ כי הכוונה היא "להחזיר כמה שיותר".

על פי נתוני רשות ההגירה, בישראל שוהים כיום 6,285 מסתננים מסודאן. הם מהווים כ-20% מכלל המסתננים בישראל, שמספרם עומד על כ-31 אלף, כשמרביתם ממוצא אריתראי.


(נתניהו על הסכם השלום)

עו"ד יונתן יעקובוביץ', מנהל המרכז למדיניות הגירה ישראלית, אמר הבוקר כי "בשנים האחרונות עזבו את ישראל מרצון כ־5,000 מסתננים סודאנים, אך לא היה אפשר להחזיר בכפייה, אף שמדינות מערביות רבות כגון צרפת, אוסטרליה, איטליה, בלגיה ועוד החלו להשיב אפילו סודאנים המגיעים מאזורים כגון דרפור. לכן הנורמליזציה מסירה את המכשול המרכזי להחזרה ישירה של מרביתם המכריע שנותרו בישראל".

מנגד, שפי פז, ממובילות המאבק נגד המסתננים בדרום תל אביב, סקפטית בנושא, ואמרה ל'מעריב' כי "לא קיבלנו פרטים מהממשלה ואנחנו לא יודעים מה באמת צפוי לקרות. לפי הפרסומים, מדברים על פיילוט של הוצאת מאות מסתננים בשנה. מה זה מאות? 150? 850? מרצון או לא מרצון? כבר שמעתי שסודאנים הודיעו שאינם מתכוונים לצאת מכאן, ואני חוששת שיקרה מה שקרה עם המתווה שגובש עם האו"ם להוצאת המסתננים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן