"יהודה היה באר של שמחה. שחקן ענק ועתיר גוונים"

רבים מבכירי הפוליטיקה והשחקנים בישראל ספדו למותו של השחקן יהודה בארקן שהלך לעולמו בגיל 75 מקורונה. זאב רווח: "יהודה היה בן אדם, הוא נפטר כצדיק בשבת, עשינו ביחד כמה סרטים שזכורים וילוו את עם ישראל בשמחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/20 20:00 ו בחשון התשפא

"יהודה היה באר של שמחה. שחקן ענק ועתיר גוונים"
יהודה ברקן ז"ל, צילום: צילום מסך

הערב (ש') נודע כי השחקן והבמאי יהודה בארקן הלך לעולמו לאחר מאבק בנגיף הקורונה, היה בן 75 במותו. נשיא המדינה ספד לבארקן וכתב: "יהודה בארקן שהלך מאיתנו אתמול היה באר של שמחה. שחקן ענק ועתיר גוונים, שהיה גם ענק רוח ושפע מנדיבותו אל כל אדם. אנחנו נשוב אל הנכסים שהותיר לתרבות הישראלית שוב ושוב, ונזכור אותו באהבה רבה וחיוך. תנחומיי העמוקים למשפחתו". 

ברוך דיין האמת: השחקן יהודה בארקן הלך לעולמו

גם חברו ושותפו לסרטים "צ'רלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר", זאב רווח ספד לחברו: "אני מאוד בצער, אני והמשפחה שלי, אני מרגיש נורא משום שקיוויתי שהוא יעבור את זה, יהודה היה בן אדם, פשוט בן אדם, הוא נפטר כצדיק בשבת, עשינו ביחד כמה סרטים שזכורים וילוו את עם ישראל בשמחה, בהרבה שמחה ואנחנו נפרדים ממנו בהרבה צער, תכננו שיעבור את הקורונה ונעבוד שוב יחד, צער גדול. מעבר לכך שהיה שחקן נפלא, ותרם רבות לתרבות הישראלית, הוא היה בן אדם, היה תענוג גדול לעבוד איתו, יהי זכרו ברוך". 

השרה מירי רגב הצטרפה למספידים: "המילים לא תוכלנה להביע את העצב העמוק, שאני חשה יחד עם רבים מהעם בישראל. יהודה, זוכה פרס מפעל חיים מטעם האקדמיה לקולנוע, היה ויישאר אחד מכוכבי הקולנוע והטלוויזיה המוכשרים ביותר שלנו, סמל למדורת השבט, לחגיגות של קולנוע ישראלי, שתסריטיהן זכורים לכל כך הרבה בעל פה. יהודה יחסר לנו בחיוכו שובה הלב, בכישרונו וביכולתו האדירה לדבר אל העם, לחבר אותו ולגרום לו הנאה. מחלת הקורונה, לצערנו, לקחה את יהודה מעמנו, אך הדמויות שגילם, ישארו עמנו לעד".

בראיון ל-ynet ספד לו השחקן טוביה צפיר: "יהודה בארקן הוא אחד הגדולים שהיו כאן. ידעתי שהמצב לא טוב, היינו מוכנים לבשורה המרה. זה עצב גדול, כואב לי הלב. היה איש שמח, והייתה לו שובבות בעיניים. אנחנו מכירים מהלהקות הצבאיות, אני הייתי בנחל והוא היה בפיקוד צפון. כשהתחילה הקריירה הקולנועית שלו הסתכלנו בקנאה. הוא היה כוכב בלתי מעורער, המאהב של הקולנוע הישראלי. בשנות ה-70 היינו מבלים יחד יגאל בשן ז"ל, מני פאר ז"ל ויגאל שילון, שיבדל לחיים ארוכים".