שורת הפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ, מחאת העצמאים התחדשה

מחאת העצמאים התחדשה בעצרת בכיכר רבין, ובמקביל התקיימו הפגנות נגד ראש הממשלה. מנהל מחלקת קורונה בהפגנת העצמאים: "חייבים להישמר אבל אין צורך לפחד ואסור להיות בפאניקה. הסגר אינו התרופה היחידה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/20 22:01 ד בחשון התשפא

שורת הפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ, מחאת העצמאים התחדשה
הפגנה בתל אביב, הערב, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו נמשכות, והערב (ה') הצטרפה אליהם גם מחאת העצמאים שהתעוררה מחדש, בשל הסגר המתמשך והמצב הכלכלי החמור. ברחבי הארץ הפגינו הערב אלפי בני אדם בקריאה לממשלה ולנתניהו להתפטר.

נתניהו: "יש מי שעדיין לא מקיים את ההנחיות, נגדיל את הקנסות"

רבים מהמוחים עמדו בצמתים ובגשרים, כמדי שבוע בתקופה האחרונה. במקומות אחרים התקיימו צעדות ועצרות, כשהעצרת המרכזית התקיימה בכיכר רבין, שם התקיימה גם מחאת העצמאים. 

ד"ר אבי מזרחי, מנהל מחלקת הקורונה באסף הרופא, נאם בהפגנת העצמאים בכיכר רבין ואמר כי "טיפלנו המאות חולי קורונה וראינו את הסבל והפחד. הרוב המכריע של חולי הקורונה קלים. הסיכוי להחלים מהנגיף מצויין. בשום שלב לא היינו קרובים לקריסה בבתי החולים. היה עומס אבל לא קריסה".

לדבריו, "חייבים להישמר אבל אין צורך לפחד ואסור להיות בפאניקה. מדד הנדבקים גורם להטעיה. חבל שעל פי מדד הנדבקים בדרייב אין מקבלים החלטות גורליות. הסגר אינו התרופה היחידה לטיפול במגיפה". 

המחאה בכיכר רבין

המחאה בכיכר רביןצילום: דוברות המשטרה

מנגד, מארגני מחאת העצמאים הבהירו כי מדובר במחאה כלכלית, ולא פוליטית, וקראו לפתוח את המשק ולפצות את בעלי העסקים. רמי בז'ה, מראשי מחאת אנשי התעשייה, אמר בנאומו בהפגנה: "אדוני ראש הממשלה, אף אחד לא מבקש את ראשך. שר האוצר, אף אחד לא מבקש את ראשך. אנחנו מבקשים את שכלך הישר, הלא-פוליטי, שמקבל החלטות שטובות לכלכלה. גם אתם קיבלתם את הבדיחה הזאת שהרשת הכי מצליחה היום היא 'להשכרה' כי בכל הארץ אלה השלטים. אין לנו פרנסה ולמה? כי סגרו אותנו משיקולים פוליטיים".  

בארגון 'הדגלים השחורים', אחד הגופים העיקריים מאחורי ההפגנות נגד נתניהו, אמרו הערב כי "סוף השבוע הקרוב הוא שבוע קריטי בעצירת ההתדרדרות הדמוקרטית שבה מדינת ישראל נמצאת. בזמן המשבר הבריאותי- כלכלי שמדינת ישראל נמצאת בו, יו"ר הכנסת, בהוראת ראש משפחת הפשע נתניהו ביטל החלטה של הכנסת. הביטול דה- פקטו של הפרלמנט הישראלי חייב להוציא כל אזרח ואזרחית לרחוב. זה הזמן של האזרחים להנהיג את ישראל לחוף מבטחים".

בתנועת 'קומי ישראל', גוף נוסף העומד מאחורי ההפגנות, נמסר: "אנחנו מתרגשות לצעוד הערב לצד תושבי חיפה האמיצים שמפגינים מדי שבוע, יהודים וערבים ביחד, מתוך אמונה אמיתית של שותפות גורל בין כלל האזרחים במדינת ישראל. הדגלים הורודים שמתנוססים ברחובות חיפה אלו הם דגלי התקווה, שהצעירים הכינו אותם, מתוך אמונה שלמה שהשלום החשוב ביותר הוא השלום בינינו".

ממשטרת ישראל נמסר: "מארגני האירוע בכיכר הבימה הגישו בקשה למחאה ולתהלוכה ומארגני המחאה בכיכר רבין הגישו בקשה למחאה. בהמשך לבקשות שאושרו, סוכמו תנאים, שתכליתם טיוב הערכות המשטרה, תוך תכנון מוקפד בכל ההיבטים הנדרשים, במטרה לשמור על בריאות הציבור, שלומו ובטחונו תוך מזעור סכנות פוטנציאליות".