נתניהו: "יש מי שעדיין לא מקיים את ההנחיות, נגדיל את הקנסות"

ראש הממשלה התייחס למצב התחלואה בקורונה בישראל, והתחייב כי בשבוע הבא ידון קבינט הקורונה בהגדלת הקנסות על מפרי ההנחיות. ביממה האחרונה נפטרו 28 בני אדם מקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/20 20:04 ד בחשון התשפא

נתניהו: "יש מי שעדיין לא מקיים את ההנחיות, נגדיל את הקנסות"
אכיפת ההנחיות בירושלים, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

התחלואה בישראל במגמת ירידה תלולה, אך מפרי ההנחיות עדיין רבים, ובממשלה מנסים להילחם בתופעה בכל דרך אפשרית. על רקע הדיווחים הרבים על קיום חתונות במתכונות שונות בניגוד להנחיות, ותלמודי התורה שבחלקם הגדול פתוחים, מתכוונים בקבינט הקורונה להגדיל את הקנסות על מפרי ההנחיות, במטרה להגביר את ההרתעה.

פרופ' גמזו: "לא פוסל פתיחה של חלק מהמשק בשלב הבא"

ראש הממשלה נתניהו פרסם היום (ה') סרטון, בו קרא להמשיך לשמור על ההנחיות, והבטיח כי יביא החלטה להגדיל את הקנסות על הפרתן: "תודה לכם על שיתוף הפעולה עם הנחיות הבריאות. הבאנו את ישראל לרמת תחלואה נמוכה לעומת מדינות אירופה שנכנסות עכשיו לסגר", אמר נתניהו.
לדבריו, "יש מי שעדיין לא מקיים את ההנחיות ולכן בשבוע הבא אביא לאישור הגדלה של הקנסות נגד מי שמפר את ההנחיות".

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן הערב כי מספר החולים בקורונה בישראל מוסיף להיות במגמת ירידה. על פי הנתונים המעודכנים, אמש אומתו לקורונה בישראל 1,095 בני אדם, מתוך 43,060 בדיקות שנערכו.

נכון להערב מאושפזים בבתי החולים בישראל 1,013 חולים, כשמתוכם 580 במצב קשה, ו-227 זקוקים להנשמה. מספר החולים והנשאים הפעילים בישראל נמצא בירידה תלולה, ועומד נכון להערב על 17,869 חולים, לאחר שהגיע בשיא ההתפרצות, לפני כחודש, למעל 70 אלף נשאים וחולים.

ביממה האחרונה נפטרו בישראל 28 בני אדם כתוצאה מנגיף הקורונה ומסיבוכיו, ובסך הכל עומד מניין הנפטרים מהנגיף בישראל על 2,319.