צעד נוסף לשלום: משלחת האמירויות תנחת היום לחתום על ההסכם

שני שרים מאיחוד האמירויות ינחתו בישראל, ויחד עם ראש הממשלה נתניהו יחתמו על הסכם תעופה בין המדינות. את האירוע ילווה שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, הטקס יתקיים בנמל התעופה בן גוריון

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/20 07:32 ב בחשון התשפא

צעד נוסף לשלום: משלחת האמירויות תנחת היום לחתום על ההסכם
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

משלחת רשמית של איחוד האמירויות תנחת היום (ג') בישראל על מנת לחתום על הסכם תעופה היסטורי בין המדינות. בראש משלחת האמירויות יעמדו שר האוצר של איחוד האמירויות עובייד חומייד אלטאייר, ושר והכלכלה  של הנסיכות, עבדאללה בין-טוק אלמארי. השניים יחתמו על ההסכם יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בליווי שר החוץ, גבי אשכנזי, ושרים נוספים. נציגי הממשל האמריקני באירוע יהיו מזכיר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין ושליחו  המיוחד של טראמפ, אבי ברקוביץ'.

ההסכם יכלול הסכם הדדי לפטור מאשרות כניסה, הסכמים בתחומי התעופה, הגנה על השקעות, ועד עסקים בתחום המדע והטכנולוגיה. הטקס יחל בשעה 12:00 עם נחיתת המשלחת, ויתקיים כולו בנמל התעופה בן גוריון. לאחר החתימה תהיינה הצהרות של ראשי המדינות משלוש המשלחות, כשנתניהו ינאם ראשון לאחריו מזכיר האוצר האמריקני ולבסוף שר האוצר של איחוד האמירויות. השלושה יקיימו לאחר מכן פגישה מצומצמת ולבסוף השר אשכנזי יערוך סיור למשלחת מהאמירויות בתערוכה מיוחדת בתחומי החלל והטכנולוגיה.

כזכור, בתחילת השבוע ישראל ובחריין צפויות חתמו בבירת בחריין, מנאמה, על הסכם מסגרת לנרמול היחסים והסכם שלום בין המדינות. בראש המשלחת הישראלית, עמד היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, מ"מ מנכ"ל רה"מ רונן פרץ ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז. גם שם בראש המשלחת האמריקנית היו שר האוצר של ארה"ב סטיב מנוצ'ין, ושליחו של טראמפ אבי ברקוביץ. את הבכירים קיבל שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני. בן שבת: "אנחנו נרגשים, וביחד נישא תפילה שתוליכנו לשלום ותגיענו למחוז חפצנו לחיים טובים ולשלום".

צעד נוסף בהסכמי השלום בין ישראל למדינות מוסלמיות נוספות, ארע בליל אמש כשנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע  כי סודאן תוסר מרשימת המדינות תומכות הטרור, וזאת לאחר שתשלם פיצויים לקורבנות הטרור האמריקאים. צעד זה הובטח למדינה בתנאי שיגיעו להסכמים וכינון יחסים עם ישראל. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה החדשה בסודאן, עושה התקדמות נהדרת, והיא הסכימה לשלם 335 מיליון דולרים לקורבנות טרור אמריקאים ובני משפחותיהם. ברקע שהכספים יעברו, אני אסיר את סודן מרשימת המדינות תומכות הטרור. מדובר בצדק עבור האמריקאים וצעד גדול עבור סודאן".