לקראת הסכם שלום נוסף? "סודאן תוסר מרשימת תומכות הטרור"

נשיא ארצות הברית הכריז כי סודאן תוסר מרשימת המדינות תומכות הטרור, לאחר תשלום פיצויים לקורבנות טרור אמריקאים. הממשל הסודני הסכים לשלם מאות מיליוני דולרים פיצויים לקורבנות. ראש ממשלת סודן: "ניפטר מהעול הכבד שהותיר לנו הממשל הקודם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/20 22:29 א בחשון התשפא

לקראת הסכם שלום נוסף? "סודאן תוסר מרשימת תומכות הטרור"
בירת סודאן, חרטום, צילום: shutterstock

בדרך להסכם שלום נוסף? נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הערב (ב') כי סודאן תוסר מרשימת המדינות תומכות הטרור, וזאת לאחר שתשלם פיצויים לקורבנות הטרור האמריקאים. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה החדשה בסודאן, עושה התקדמות נהדרת, והיא הסכימה לשלם 335 מיליון דולרים לקורבנות טרור אמריקאים ובני משפחותיהם. ברקע שהכספים יעברו, אני אסיר את סודן מרשימת המדינות תומכות הטרור. מדובר בצדק עבור האמריקאים וצעד גדול עבור סודאן".

ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, מיהר להגיב להודעת הנשיא טראמפ: "מצפים ומחכים להודעתך הרשמית בקונגרס על הוצאתנו מרשימת המדינות שמממנות טרור - דבר שעלה לסודאן רבות. זוהי התמיכה החזקה ביותר בתהליך המעבר לדמוקרטיה בסודאן ולעם הסודאני. ניפטר מהעול הכבד שהותיר לנו הממשל הקודם והפסול, ונחזור ונדגיש כי אנחנו אנשים שוחרי שלום שמעולם לא תמכו בטרור".

נזכיר כי בחודש שעבר דווח, כי אחת מדרישותיה של סודן עבור חתימת הסכם נורמליזציה עם ישראל, הייתה הסרתה מרשימת המדינות התומכות בטרור. לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות, אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם אלי קראפט, כי "התוכנית שלנו היא שעוד מדינות יעשו זאת ושנכריז עליהן בקרוב מאוד".

עבדאללה חמדוכ. ראש ממשלת סודן

עבדאללה חמדוכ. ראש ממשלת סודןצילום: shutterstock

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן