האינטרנט המהיר לפריפריה וליהודה ושומרון - תקוע

מדיניות חדשה של משרד התקשורת אמורה היתה לאפשר ליישובים בפריפריה וביהודה ושומרון, להתחבר לתשתיות אינטרנט אולטרה מהיר ממש בקרוב. אלא, שהיוזמה של משרד התקשורת תקועה. שר האוצר: "הבהרתי לו שזה לא יקרה" | מי אשם?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/10/20 21:22 א בחשון התשפא

האינטרנט המהיר לפריפריה וליהודה ושומרון - תקוע
צילום: shutterstock

משרד התקשורת פרסם בשבוע שעבר החלטה לשינוי במדיניות הרישוי למפעילים חדשים המבקשים לספק שירות תשתית גישה לאינטרנט מהיר בפס רחב. מהות השינוי, הינה צמצום החסמים העומדים בפני חברות קטנות שברצונן לספק שירות זה, באופן שיפתח תחום חדש לחלוטין לתחרות בשוק התקשורת – פרישה "מקומית" של טכנולוגיה מתקדמת ויאיץ באופן משמעותי את פרישת התשתיות המתקדמות ביישובים קטנים, באזורי פריפריה, אזורים כפריים ואזורים המאופיינים בבנייה נמוכה אשר לא התחברו לתשתית אינטרנט אולטרה מהיר, עד כה.

בקרוב בפריפריה וביו"ש: אינטרנט אולטרה מהיר

אלא שהערב (ב') טען שר התקשורת יועז הנדל, כי את יוזמת המשרד תוקע לא אחר מאשר שר האוצר ישראל כץ. "שר האוצר תוקע חוק שדואג לאינטרנט מהיר לפריפריה. בשם הנסיון להשיג תקציב הזוי לשבוע בלבד תוקעים חצי מדינה", כתב הנדל בחשבון הטוויטר שלו. 

עוד כתב שר התקשורת כי גם בעת משבר פוליטי צריך לדעת לעבוד: "לא אכפת לי למי הישראלים שמתגוררים בפריפריה מצביעים, הם לא צריכים לסבול מחוסר תפקוד של שר האוצר וועדת שרים לחקיקה. מגיע להם תשתיות תקשורת מתפקדות. גם במשבר פוליטי צריך ענייניות".

מאוחר יותר הגיב כץ לדבריו של הנדל, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי המהלך לא יקרה: "שר התקשורת, מגוש כחול לבן, רוצה לקדם חוק אחד מתוך חוקי ההסדרים שיזמתי, בשעה שהגוש עליו הוא נמנה עוצר את חקיקת החוקים החשובים ביותר לקידום רפורמות וצמיחת המשק. הבהרתי לו שזה לא יקרה".

כץ סיים בעקיצה: "ובאשר לקידום הפריפריה? כשאני חיברתי את הגליל והנגב למרכז, הוא עוד היה עסוק בשופינג בין המפלגות.