לראשונה מזה 36 שנה: רישיון פעולה רשמי לבזק ביהודה ושומרון

שר התקשורת יועז הנדל, החליט כי יינתן לבזק רישיון פעולה רשמי באזור יהודה ושומרון, דבר שיבטיח סמכויות אכיפה, פיקוח, קביעת מדיניות ופריסת תשתיות. "מבחינתי אין הבדל בין עופרה לבין יוקנעם, ובין עלי לבין קיבוץ יגור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/10/20 11:14 ל בתשרי התשפא

לראשונה מזה 36 שנה: רישיון פעולה רשמי לבזק ביהודה ושומרון
אפרת, גוש עציון, צילום: Hadas Parush/Flash90

עם כניסת שר התקשורת יועז הנדל לתפקידו הגיעו לשולחנו פניות מצד ראשי רשויות ביהודה ושומרון, על המתנה ממושכת מדי מצד תושביהם לנותני שירות בתחום התקשורת, זמן המתנה ארוך משמעותית ממה שחווים במרכז הארץ או אפילו בנגב ובגליל. 

במסגרת המאמצים לפעול לשיפור תשתיות התקשורת בכל הארץ, עם דגש לפריפריה, הנחה השר הנדל את הדרג המקצועי למצוא פתרון לכך שחברת בזק פועלת באזור יהודה ושומרון ללא רישיון, ומשכך לא חלות עליה החובות החלות עליה באזורים שונים בארץ ואין בידי הרגולטור סמכויות הנחיה, פיקוח ואכיפה בעניינה. 

מזה 36 שנה בזק פועלת ביהודה ושומרון ללא רישיון פעולה רשמי. כעת החליט השר כי יותקן לבזק רישיון פעולה, המחייב את בזק בפריסת תשתיות נרחבת, שירות לקוחות ותמיכה וטכנית, כך גם מדיניות שדרוג רשת האינטרנט לרשת אולטרה מהירה (סיבים) ותקני איכות שירות, כפי שניתן בשאר חלקי מדינת ישראל. עם קבלת הרישיון תצטרף בזק לכל חברות התקשורת שפועלות ביהודה ושומרון עם רישיון.

עד היום, בבזק, שהיא בעלת רוב תשתיות האינטרנט והטלפון ביהודה ושומרון, יכלו לפעול כראות עיניהם בכל הנוגע לשירות לקוחות. אזרח תושב יהודה ושומרון שהיה נתקל בבעיית אינטרנט יכול היה לחכות לטכנאי יותר משבוע, ומשרד התקשורת לא היה יכול לפעול או להעניש את בזק, מכיוון שאין לבזק רישיון. עם קבלת הרישיון תצטרף בזק לכל חברות התקשורת הפועלות ביהודה ושומרון עם רישיון, והיא תחויב לפעול על פי הנחיות משרד התקשורת.

"מביאים היום בשורה משמעותית גם לתושבי יהודה ושומרון" אמר השר הנדל, "מדינת ישראל נמצאת בהליך מזורז של צמצום פערים אדירים בכל הקשור לתשתיות מתקדמות. תושבי יהודה ושומרון ייהנו גם הם מפירות ההליך הזה. מבחינתי אין הבדל בין עופרה לבין יוקנעם, ובין עלי לבין קיבוץ יגור, כולם זכאים לתשתית מתקדמת שתאפשר עבודה מרחוק, לימודים מרחוק ורפואה מרחוק".

בשבוע שעבר פרסם משרד התקשורת החלטה לשינוי במדיניות הרישוי למפעילים חדשים המבקשים לספק שירות תשתית גישה לאינטרנט מהיר בפס רחב. מהות השינוי, הינה צמצום החסמים העומדים בפני חברות קטנות שברצונן לספק שירות זה, באופן שיפתח תחום חדש לחלוטין לתחרות בשוק התקשורת – פרישה "מקומית" של טכנולוגיה מתקדמת ויאיץ באופן משמעותי את פרישת התשתיות המתקדמות ביישובים קטנים, באזורי פריפריה, אזורים כפריים ואזורים המאופיינים בבנייה נמוכה אשר לא התחברו לתשתית אינטרנט אולטרה מהיר, עד כה.