גמזו ממליץ: להסיר את הסגר משלוש ערים אדומות

בעקבות שיפור שהציגו על פי מודל הרמזור ביממה האחרונה, הציע הפרויקטור להסיר את הסגר מעל מודיעין עילית, ביתר עילית, רכסים ושכונת מטרסדורף בירושלים. הלילה יתקיים דיון על הסרת הסגר מרכסים שהפכה ליישוב צהוב-כתום

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/20 20:17 א בחשון התשפא

גמזו ממליץ: להסיר את הסגר משלוש ערים אדומות
בני ברק, שלשום, צילום: Miriam Alster/Flash90

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, המליץ היום (ב') להסיר את הסגר משלוש ערים: רכסים, מודיעין עילית, ביתר עילית ושכונות מטרסדורף בירושלים. המלצת הפרויקטור הגיעה בעקבות השיפור בנתוני התחלואה בהם ושיפור שהציגו על פי מודל הרמזור. נכון להערב בישראל ישנן חמש ערים אדומות ועוד שתי שכונות. אם המלצת גמזו תתקבל, רק בני ברק ואלעד, ולצדן שלוש שכונות בבירה - ישארו אדומות ותחת סגר. 

גמזו: "נקצר את ימי הבידוד. יש להמתין עם פתיחת מערכת החינוך

מטעמו של גמזו נמסר: "על פי הקריטריונים שהובילו לסגר וכתר באותן ערים, ניתן לאפשר הקלות אף על פי שיש חשש מתחלואה חבויה על פי שיעור בדיקות חיוביות וכמות הבדיקות". לכן הדגיש הפרויקטור כי בשל החשש מתחלואה חבויה יש להמשיך ולשמור על ההנחיות. "דווקא בשל זה יש חשיבות עליונה להמשיך להקפיד על ההנחיות וההגבלות ובעיקר למנוע פתיחת מערכת החינוך ללא אישור, ולהמשיך להיבדק". 

נראה כי במשרד הבריאות לא ממהרים לקבל את ההמלצה של גמזו, ובשלב הזה, תוגש לאישור וועדת השרים לאזורים מוגבלים, רק ההמלצה להסיר את הסגר מעל רכסים, שהפכה כבר ליישוב כתום-צהוב.  

ובתוך כך, משרד הבריאות פרסם הערב נתונים עדכניים ביחס להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. מהנתונים החדשים עולה כי סך הנדבקים המאומתים בישראל הגיע ל-304,635 ומספר החולים בפועל עומד הערב על 29,597. בבתי החולים מאושפזים 1,129 חולים, מהם 246 מונשמים ו-632 חולים במצב קשה. מספר המתים הערב עומד על 2,260, כש-14 בני אדם מתו מאז חצות. מאתמול נמצאו 903 מאומתים חדשים לנגיף, מסך הבדיקות שבוצעו אתמול, 27,282.