גמזו: "נקצר את ימי הבידוד. יש להמתין עם פתיחת מערכת החינוך"

ממונה הקורונה הבטיח כי בתוך מספר ימים יקוצר משך הבידוד מ-14 ל-12 יום, בכפוף לביצוע בדיקה נוספת. על פתיחת מערכת החינוך אמר כי יש להמתין: "בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/20 11:26 א בחשון התשפא

גמזו: "נקצר את ימי הבידוד. יש להמתין עם פתיחת מערכת החינוך"
פרופסור רוני גמזו, צילום: David Cohen/FLASH90

ימי הבידוד יקוצרו מ-14 ל-12? מדובר בנושא שזוכה לכותרות מזה תקופה ארוכה, אך הבוקר (ב') נראה שהוא קרוב מתמיד. ממונה המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר הבוקר בוועדת הרווחה של הכנסת כי ימי הבידוד יקוצרו ל-12, עם תנאי של בדיקה נוספת ביום העשירי, בלבד שתצא שלילית, כמובן. הוא הבטיח כי הדבר יקרה "בתוך מספר ימים". לדבריו, "בתוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים, על ידי בדיקה שתבוצע אחרי 10 ימים".

קורונה בישראל: ירידה חדה במספר המונשמים והחולים במצב קשה

גמזו שיבח את הציבור בישראל על ההתמודדות עם המגפה: "כרגע אנחנו במקדם הדבקה של 0.6. בזמן סגר שני עם אוכלוסייה עייפה, להגיע למקדם הדבקה כזה זו תעודת כבוד לכל החברות במדינת ישראל", אמר, והוסיף כי "עם כל הקושי הציבור לקח את הנושא ברצינות, האזרחים שלנו אחראים, הם שיתפו פעולה והאמון שלהם בהחלטות היה גבוה".


(תדרוך שר הבריאות אדלשטיין, אמש)

בנוסף התייחס פרופ' גמזו, המנהל בשגרה את בית החולים איכילוב, כי מצב מערכת הבריאות בישראל טוב מאוד, וכי "לעולם לא נהיה איטליה", בהתייחסו לקריסת מערכת הבריאות במחוז לומברדיה שבמדינה, בתחילת הגל הראשון של המגפה: "מערכת הבריאות בישראל חזקה ואיתנה, בנויה על עוצמה, מסירות ואנשי צוות חדורים. אחוזי התמותה כאן הם מהנמוכים בעולם. פה לא יהיה איטליה, אף פעם".

"להמתין עם פתיחת מערכת החינוך"

על התפשטות הנגיף בקרב צעירים אמר ממונה הקורונה כי "המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם כמובן למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז".

גמזו התייחס לפתיחת מערכת החינוך ואמר כי יש להמתין: "אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסייה הזו, יש להמתין עם פתיחת מערכות החינוך - היסודי והתיכון - ולעשות זאת בזהירות, כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה".