שר הבריאות: "פניתי ליועמ"ש בבקשה לשלול רישיונות למוסדות שהפרו הנחיות"

השר אדלשטיין כינס מסיבת עיתונאים באריאל לרגל היציאה מהסגר והתייחס להגבלות על הערים האדומות, אי השמירה על ההנחיות במגזר החרדי ואיים כי הוא שוקל גם "לשלול רישיון ותקציב" ממוסדות שמפרים הנחיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/20 18:37 ל בתשרי התשפא

שר הבריאות: "פניתי ליועמ"ש בבקשה לשלול רישיונות למוסדות שהפרו הנחיות"
יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הבריאות יולי אדלשטיין כינס הערב (א') מסיבת עיתונאים ברקע היציאה מהסגר והדיווחים על הפרת ההגבלות במגזר החרדי שפתחו היום את תלמודי התורה ברחבי הארץ. "הסגר והכתר זה לא עונש", אמר אדלשטיין, "זו פעולה רפואית לטובת האזרחים".

"היום פתחנו בסדרה של הקלות לאחר הסגר" אמר שר הבריאות, והוסיף, "הסגר היה קשה, ואין לי ספק שלא עבר כלאחר יד אצל הרבה משפחות ואנשים שהתקשו בפרנסה, אבל צריך לראות את המספרים - משיא התחלואה, ממספרים שאי אפשר לחיות איתם, ירדנו למספרים סבירים"

שר הבריאות הבהיר כי "נטיל קנסות על מי שפותח את מוסדות החינוך בניגוד להנחיות, ואולי גם נשלול רישיון ותקציב מהמוסד. אם ניזהר ונשמור על הכללים הבסיסיים נוכל להיכנס לחורף עם מספרי תחלואה נמוכים. כשמישהו עושה משהו לא בסדר הוא מסכן את עצמו אבל הוא לא צריך להיות דוגמה לאחרים".

 "אין שום אישור לפתוח את מערכת החינוך שלא לגילאים 0-6", הוסיף אדלשטיין, "מי שעשה זאת צפוי לקנסות כבדים ואולי לשלילת רישיון". לדבריו, "לא מדובר בגזרות או התנקלות, אלא שמירה על בריאות הציבור. ברור לי לגמרי שקנס של 5,000 שקלים זה לעג לרש למוסד חינוכי ולכן אני מצפה מהמשטרה שאם המוסד לא נסגר - להמשיך להוציא קנסות".